Tréninky pořád nejsou rušné, teď nestačí motory

Lewis Hamilton vysvětlil, že navýšení alokace pneumatik nepřimělo jezdce víc jezdit v trénincích, protože teď mají obavy o výdrž motorů.
Tréninky pořád nejsou rušné, teď nestačí motory

FIA se snažila učinit volné tréninky rušnější, zejména ten první, a proto letos přidělila na každý závodní víkend každému jezdci jednu sadu tvrdší směsi navíc pro použití výhradně během prvních 30 minut prvního tréninku.

Piloti ale stejně většinou moc nejezdí, podle Hamiltona je to teď kvůli motorům, protože jich každý pilot má jen pět na celou sezónu místo osmi jako v minulosti.

„Nemůžeme moc jezdit s motorem, takže jste omezeni tak na 15 až 16 kol v každém tréninku,“ uvedl pro Autosport. „Skoro bychom potřebovali volný motor a jezdili bychom, v každém tréninku bychom odjeli 30 až 40 kol. Myslím, že by to bylo zábavné a diváci by to rádi viděli, dobré by to bylo také pro vývoj.“

Pilot Mercedesu chápe, že jde v první řadě o diváky. „Sympatizuji s lidmi, kteří v první hodině sledují třeba jen jedno auto, jak krouží na trati, myslím, že se to dá zvládnout lépe.“

„Když jsem chodíval na formuli 1, chtěl jsem vidět jezdce jezdit. Teď patřím mezi jezdce, a když jste v garáži, můžete si jen představovat (jaké je to z pohledu diváků).“

Další článek: I po úsporách jsme na tom dobře, říká Lotus

15:58 | Problém na motoru, který potkal Vettela během testů, podle Ferrari nebyl vážný. V Maranellu zjistili, že šlo o problém s mazacím systémem.
22. února | Zandvoort před pěti dny. Za pár dní má být hotovo... odkaz
22. února | Podle Lea Turriniho Binotto a Ferrari neblafují. Aerodynamický balíček SF1000 nefunguje. Stále trpí problémy z loňského roku, nedotáčivostí a horším výkonem. Na příští týden chystá tým změny.
22. února | Niki Lauda by dnes oslavil 71. narozeniny.

Předsezónní testy

První
19. února Hamilton (1:16.976)
20. února Räikkönen (1:17.091)
21. února Bottas (1:15.732)
Druhé
26. února 09.00–18.00
27. února 09.00–18.00
28. února 09.00–18.00