Traťové limity: Horner chce jednoduché řešení

Hornerovi se nezdá zejména to, že pravidlo o traťových limitech jakoby platilo jen v některých zatáčkách.
Traťové limity: Horner chce jednoduché řešení

Mazat časy v kvalifikaci a rozdávat penalizace v závodě nebo nechat jezdcům volné „pole“? FIA chce spíše to první, týmy to druhé. 

Podle Christiana Hornera je potřeba především najít jednoduché řešení. 

„Je tam bílá čára, která vede kolem celého okruhu,“ řekl Horner pro Motorsport.com. „A jeden velmi snadný způsob, jak to udělat je, že pokud jste všemi čtyřmi koly za touto čárou, jste venku. V jiných sportech to funguje – ať už jde o míček nebo o nohu“.

„Existuje určitá neochota to dělat, což je férové, ale pokud je neochota to dělat, pak musíme jezdcům dovolit použít to, co tam je. Nemůžete mít jedno pravidlo pro první zatáčku a jiné pro sedmnáctou zatáčku. V opačném případě je to příliš matoucí pro nás v paddocku, natož pak pro fanoušky.“

Podle Hornera je nutné přijít s nějakým jednoduchým řešením nebo traťové limity vůbec neřešit.

Týmová rádia

Horner je spokojený s tím, že od GP Německa bylo zrušeno omezení rádiové komunikace. „Rozhodně bylo mnohem více dění v rádiu. Doufejme, že to bude znamenat lepší show pro fanoušky, že budou moci slyšet trochu více o strategiích a co se děje mezi autem a týmem. Je to konec konců týmový sport a myslím, že když je vše otevřené a transparentní, tak je to dobrá věc.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Vozy Renault opět v modré?

20:03 | Bottas už má smlouvu, Hamilton zatím ne. Brit uvedl, že není vhodná doba jednat o nové smlouvě, když spousta lidí přišla o práci.
19:57 | Max Verstappen není nadšený formátem víkendu v Imole. Dva dny místo tří mu nevadí, ale místo jednoho tréninku o 90 minutách by udělal dva po 60.
18:42 | Kvjatův defekt v Silverstonu způsobil mechanický problém, který vedl k přehřátí na vnitřní straně ráfku. Pneumatika v tomto místě pak netěsnila a došlo k selhání. V pneumatice problém nebyl.
15:35 | Karanténa Sergia Péreze skončila. Pro vstup do paddocku ale potřebuje negativní test na COVID-19. Rozhodnutí, kdo tento víkend pojede, padne večer nebo zítra ráno.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. srpna 2020
Závod 15.10