Traťové limity budou v Portugalsku problém, předpovídá Russell

Už příští týden zavítá kolotoč mistrovství světa vozů formule 1 na portugalský okruh Algarve nedaleko Portimaa a Georgi Russellovi přidělává vrásky na tváři první zatáčka.
Foto: Getty Images / Pool
Traťové limity budou v Portugalsku problém, předpovídá Russell | Foto: Getty Images / Pool

Trať v Portimau má dvě verze první zatáčky. V první verzi, kterou pro svůj závodní víkend zvolila formule 1, ukončuje hlavní rovinku rychlá pravá zatáčka, po které následuje kratší rovinka do další rychlé pravé zatáčky č. 2.

Ve druhé verzi je první pravotočivá zatáčka mnohem utaženější a následuje po ní rychlá kombinace levotočivé a navazující pravotočivé zatáčky.

Právě druhou verzi by pro závody formule 1 doporučil pilot Williamsu George Russell. Utaženější první zatáčka totiž piloty nutní k tvrdšímu šlápnutí na brzdy, díky čemuž celým úsekem projíždějí nižší rychlostí a s menší rizikem překročení traťových limitů, které jsou v „královně motorsportu“ přísně vymáhány.

První verzi v Portimau využívá evropská Le Mans Series

Russell má s rychlejší variantou špatné zkušenosti ze závodů formule 3, ve kterých se v Portimau piloti pravidelně dostávali hluboko do únikové zóny.

„Možná nás čekají nějaké problémy s traťovými limity v první zatáčce,“ rozpovídal se Brit v rozhovoru pro Autosport.

„Pamatuji si, že to byl problém ve formuli 3. V roce 2015 jsme tam měli jeden ze závodních víkendů. Na úvod jsme tam ve čtvrtek měli testovací den, kdy jsme používali variantu pro formuli 1 s rychlejší verzí první zatáčky.“

„Každý překračoval traťové limity, takže se nakonec přešlo ke druhé variantě, která je velmi pěkná.“

EisKing NEWS: Brutální Portimão, nebezpečná Imola a sněžení na Nürburgringu! Novinky v kalendáři F1

EisKing NEWS: Brutální Portimão, nebezpečná Imola a sněžení na Nürburgringu! Novinky v kalendáři F1

„Jsem docela překvapen, že tu verzi nevyužijeme nyní. I pro samotné závody by bylo lepší mít pomalejší první zatáčku po dlouhé rovince,“ myslí si Russell, který v Portimau před třemi lety testoval pro Mercedes tehdejší monopost formule 1.

Bez ohledu na problematickou pasáž v prvním sektoru se dvaadvacetiletý závodník na portugalskou grand prix těší.

„Je to vzrušující. Jedná se o pozoruhodný okruh, hodně vlnitý a se spoustou slepých zatáček, což je skvělé, protože to trati dodává charakter.“

Problémových míst bude víc, tuší Masi

Russellovi obavy sdílí i ředitel závodů formule 1 Michael Masi. Podle něj se však potíže týkající se porušování traťových limitů nebudou dotýkat jen první zatáčky okruhu.

Galerie: Vítězný hattrick českého Ferrari, Scuderia Praha potřetí ovládla Portimao

Galerie: Vítězný hattrick českého Ferrari, Scuderia Praha potřetí ovládla Portimao

„Co se traťových limitů týká, nebude to jen o zatáčce jedna,“ rozpovídal se pro Autosport.

„Do daného místa každopádně umístíme určité elementy, abychom to měli pod kontrolou tak, jak jen to nejlépe půjde.“

Masi si je jistý tím, že okruh, na který byl nedávno položen nový asfalt, bude pro závodní víkend připravený.

Masi hájí nasazení safety caru v GP Eifelu

Masi hájí nasazení safety caru v GP Eifelu

„Podle veškerých zpráv, které jsem dostal a podle obrázků, které jsem viděl, postupují práce extrémně dobře v mnoha oblastech.“

„Nejedná se jen o nový povrch, ale také o vylepšování bariér a dalších bezpečnostních prvků.“

Další článek: Red Bull chce zmrazit motory. Nic takového, kupte si ho, zní z Maranella

16:35 | Buemi je nyní oficiálním rezervním jezdcem Red Bullu a AlphaTauri. Sergio Sette Camara bude závodit v japonské super formuli.
16. října | Charles Leclerc slaví 23. narozeniny.
16. října | Ve Vietnamu zrušili letošní premiérový závod. Dosud byl oficiálně jen odložený, i když nebyl ani v kalendáři.

GP Portugalska

Pátek 23. října 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 24. října 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 25. října 2020
Závod 14.10