Traťové limity? Alonso preferuje nulovou toleranci

Ředitelství závodu a sportovní komisaři se obvykle zaměří na jednu zatáčku na okruhu, ve které mohou jezdci získat výhodu. V případě, že jezdec v této zatáčce nedodrží limity tratě, je mu čas v kvalifikaci smazán. V závodě jsou sportovní komisaři shovívavější.
Traťové limity? Alonso preferuje nulovou toleranci

Fernando Alonso se sám stal obětí pravidla v kvalifikaci na Grand Prix Mexika. FIA mu smazala čas za nedodržení traťových limitů v 11. zatáčce.

Jezdec McLarenu ale výletem za bílou čáru výhodu nezískal a učinil tak, aby se vyhnul kolizi.

„Dávám přednost nulové toleranci,“ řekl Alonso. „Ve Fudži (WEC) jsme překročili bílou čáru o centimetr. Vymazali kvůli tomu čas z daného kola a nezískali jsme pole position.“

„Pravidla neberou v úvahu, zda je to chyba, korekce nebo zda jste získali časovou výhodu. Je tam čára, pokud ji překročíte, vymažou vám kolo. Dělají to tak v jiných sériích a funguje to dobře. Jsem s tím spokojený.“

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: Ferrari nesmí panikařit. Mělo by stavět na pozitivech, říká Brawn

8:58 | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
14:49 | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.
13:42 | Stále se řeší situace okolo Turecka, ve kterém se sice epidemická situace zlepšuje, ale platí přísné cestovní restrikce po návratu do Velké Británie. Ve hře je prohození závodu s Baku.
8. května | Podle Norrise mu Mazepin ovlivnil celou kvalifikaci. V Q1 musel nasadit druhou sadu pneumatik, v Q3 pak kvůli tomu jel první pokus na starých pneumatikách.