Traťové limity? Alonso preferuje nulovou toleranci

Ředitelství závodu a sportovní komisaři se obvykle zaměří na jednu zatáčku na okruhu, ve které mohou jezdci získat výhodu. V případě, že jezdec v této zatáčce nedodrží limity tratě, je mu čas v kvalifikaci smazán. V závodě jsou sportovní komisaři shovívavější.
Traťové limity? Alonso preferuje nulovou toleranci

Fernando Alonso se sám stal obětí pravidla v kvalifikaci na Grand Prix Mexika. FIA mu smazala čas za nedodržení traťových limitů v 11. zatáčce.

Jezdec McLarenu ale výletem za bílou čáru výhodu nezískal a učinil tak, aby se vyhnul kolizi.

„Dávám přednost nulové toleranci,“ řekl Alonso. „Ve Fudži (WEC) jsme překročili bílou čáru o centimetr. Vymazali kvůli tomu čas z daného kola a nezískali jsme pole position.“

„Pravidla neberou v úvahu, zda je to chyba, korekce nebo zda jste získali časovou výhodu. Je tam čára, pokud ji překročíte, vymažou vám kolo. Dělají to tak v jiných sériích a funguje to dobře. Jsem s tím spokojený.“

Foto: Getty Images / Charles Coates

Diskuze (67) Další článek: Ferrari nesmí panikařit. Mělo by stavět na pozitivech, říká Brawn
20:00 | Niki Lauda opět opustil nemocnici, kde byl hospitalizován s chřipkou.
15. ledna | Závody v Evropě budou také letos začínat v 15:10.
15. ledna | Vedle Pascala Wehrleina by mohl na simulátoru Ferrari pracovat také Brendon Hartley.
15. ledna | Ferrari by mělo mít 17. února (den před testy) v Barceloně filmovací den.