Traťové limity? Alonso preferuje nulovou toleranci

Ředitelství závodu a sportovní komisaři se obvykle zaměří na jednu zatáčku na okruhu, ve které mohou jezdci získat výhodu. V případě, že jezdec v této zatáčce nedodrží limity tratě, je mu čas v kvalifikaci smazán. V závodě jsou sportovní komisaři shovívavější.
Traťové limity? Alonso preferuje nulovou toleranci

Fernando Alonso se sám stal obětí pravidla v kvalifikaci na Grand Prix Mexika. FIA mu smazala čas za nedodržení traťových limitů v 11. zatáčce.

Jezdec McLarenu ale výletem za bílou čáru výhodu nezískal a učinil tak, aby se vyhnul kolizi.

„Dávám přednost nulové toleranci,“ řekl Alonso. „Ve Fudži (WEC) jsme překročili bílou čáru o centimetr. Vymazali kvůli tomu čas z daného kola a nezískali jsme pole position.“

„Pravidla neberou v úvahu, zda je to chyba, korekce nebo zda jste získali časovou výhodu. Je tam čára, pokud ji překročíte, vymažou vám kolo. Dělají to tak v jiných sériích a funguje to dobře. Jsem s tím spokojený.“

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: Ferrari nesmí panikařit. Mělo by stavět na pozitivech, říká Brawn

22. května | F1 potvrdila, že stále jedná s britskou vládou o pořádání závodů. Nyní je komplikuje nutnost karantény po přicestování do země...
22. května | Podle Sky Sports by se v Silverstonu mohlo jet později v létě, až skončí opatření (nutnost karantény po příjezdu do země). Šéf okruhu je v tomto optimistický.
22. května | Aby to Renaultem ve F1 nakonec nedopadlo úplně jinak a Ricciardo nebyl rád, že je rád. odkaz