Méně než tři minuty. Tolik chybělo posádce prototypu Oreca 07 Gibson #41 k ovládnutí Le Mans ve třídě LMP 2. Místo přívalu radosti však Roberta Kubicu, Jie I-feje a Louise Deletraze přemohlo obří zklamání.
Jednadvacetiletý čínský závodník Jie I-fej, který letos s Kubicou a Deletrazem vyhrál dva závody Evropské Le Mans Series, jel předposlední kolo závodu 24 hodin Le Mans. Náskok na sesterský vůz #31 měl dostatečný a jeho parťáci už se v garáži těšili na bouřlivé oslavy. K těm však nakonec nebyl důvod.
Číňan za obloukem Dunlop náhle zastavil a mohl jen smutně sledovat, jak se soupeři v LMP 2 prohnali okolo.
„Byl to závod plný dramat. Směřoval jsem za splněním svého snu, dokud se ten sen nerozpadl. Bylo to dlouhé, s Louisem a Robertem jsme se o auto dobře starali a už několik hodin před koncem jsme se dostali do čela,“ uvedl I-fej pro sportscar365.com.
„Byl jsem k vozu šetrný tak moc, jak jen to šlo. Snažil jsem se vyhýbat obrubníkům, prostě jsem se jen snažil dovést to domů. Někdy ale ani to nestačí.“
Vozu #41 stáje WRT pár desítek sekund před koncem 89. ročníku slavného závodu vypověděl službu senzor u plynového pedálu. Jediná malá součástka zničila posádce týden trvající úsilí.
Polovina garáže belgického týmu utichla, v té druhé se naopak začalo bouřlivě slavit. Posádce prototypu Oreca 07 Gibson #31 spadlo vítězství v Le Mans do klína, z triumfu v LMP 2 si nakonec radovali Ferdinand Habsburg, Charles Milesi a Robin Frijns.
„Nevím, co se stalo, najedou se vše vyplo. Je mi to líto kvůli všem v týmu, protože každý odvedl úžasnou práci. Blahopřeji týmovým kolegou a už se dívám kupředu, stále nás čeká boj o titul v Evropské Le Mans Series,“ dodal optimisticky Číňan.
„Udělali jsme vše správně. Byli jsme schopni dohnat ztrátu, vedli jsme s velkým náskokem a navzdory tomu, co se na konci stalo, ničeho nelitujeme. Vezmeme si z toho ponaučení,“ uvedl pro sportscar365.com Deletraz.
„Konec hry v posledním kole, může něco bolet víc než tohle? Pravděpodobně ano, ale tohle vážně bolí,“ napsal Kubica na svoji facebookovou stránku.