Toyoty ovládly Sebring, nové Ferrari na pódiu | Foto: Toyota Gazoo Racing

Foto: Toyota Gazoo Racing

Toyoty ovládly Sebring, nové Ferrari na pódiu

Úvodní závod nové sezony WEC na Sebringu ovládl mistrovský tým Toyota Gazoo Racing s hypervozy GR010 Hybrid. Kromě japonských speciálů se na pódium dostalo i nové Ferrari 499P.

Antonio Fuoco v závodě na 1000 mil po startu z pole position uhájil první místo za volantem svého Ferrari 499P #50, nicméně jeho snahu vybudovat si náskok brzy zmařil výjezd safety caru. Ten musel na trať po drsné havárii Luise Pereze Companca s vozem Ferrari 488 GTE #83 třídy LMGTE – AM na výjezdu z první zatáčky. Argentinec naštěstí vyvázl nezraněn, nicméně jeho Ferrari skončilo nepojízdné na střeše.

Během safety car fáze zamířila obě nová Ferrari do boxů pro dotankování paliva, zatímco Toyoty zůstaly na trati a mezi dvěma nejrychlejšími stájemi v rámci třídy LMH se tak rozdělily strategie.

Toyoty během safety car fáze převzaly vedení, které nakonec udržely až do cíle závodu. Vítězství získala posádka hypervozu #7 Mike Conway, Kamuj Kobajaši, Jose Maria Lopez, která triumfovala před jezdci sesterské Toyoty #8 Brendonem Hartleym, Sébastienem Buemim a Rjem Hirakawou.

Na Ferrari, které se s hypervozem 499P po 50 letech vrací do nejvyšší třídy sportovních vozů, nakonec zbylo alespoň místo třetí. To brala posádka vozu #50 startujícího z pole position ve složení Antonio Fuoco, Miguel Molina, Nicklas Nielsen. Trojice pilotů ztratila na obě Toyoty dvě kola.

Sesterské Ferrari #51 sice po incidentu Alessandra Pier Guidiho se dvěma vozy GTE skončilo absolutně až na patnáctém místě, stáj z Maranella nicméně může těšit velmi dobrá spolehlivost nových vozů. Ty totiž během osmi hodin na extrémně hrbolaté trati floridského Sebringu nepostihly žádné technické potíže.

To naopak rozhodně nelze napsat o Peugeotu. Představitelé francouzské stáje přes zimu několikrát uvedli, že se u hypervozů 9X8, které debutovaly loni v Monze, pracovalo především na spolehlivosti. Její zvýšení ovšem Sebring neukázal, ba spíše naopak. Po mnoha technických potížích včetně nefunkční převodovky byl Peugeot #93 klasifikován na 31. místě s 26 koly ztráty a sesterský speciál #94 o pozici níže ztratil dokonce 98 kol na vítěznou Toyotu.

Pro technické problémy závod vůbec nedokončil soukromý americký tým Glickenhaus s vlastním hypervozem 007 LMH.

Bez problémů naopak fungovaly nové vozy LMDh, které od letoška startují s hypervozy ve společné třídě LMH. Tovární Cadillac skončil čtvrtý před dvojicí továrních vozů Porsche. Do cíle dojel na 30. místě absolutní pořadí též nový hypervůz Vanwall Vandervell 680 stáje ByKolles. Ten nejprve zbrzdil náraz ze strany pilota Peugeotu Mikkela Jensena, který ve Vanwallu schytal Jacques Villeneuve. Poté měl vůz problémy s pravým zadním zavěšením, jejichž řešení se primárně podepsalo na ztrátě 24 kol v cíli.

Ve třídě LMP 2 vyhrál na Sebringu v USA britský tým JOTA Sport s prototypem Oreca 07 Gibson #48 posádky Will Stevens, David Beckmann, Jie I-fej.

Nicky Catsburg, Nicolas Varrone a Ben Keating ovládli tisícimílový závod ve třídě LMGTE – AM pro domácí Corvette Racing.

Sezona vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC bude pokračovat 16. dubna šestihodinovým závodem v Portimau.

Doporučujeme

Články odjinud