Toyoty jsou nejlehčí, nejtěžší jsou BMW

[GP Bahrajnu - hmotnost vozů na startu závodu]

Výpis hmotností vozů potvrzuje podezření mnohých. Toyota se do první řady dostala s nejlehčími auty. Zdaleka nejtěžší jsou obě BMW.

Od váhy vozu je třeba odečíst 612 kilo, což by měla být hmotnost auta s jezdcem (605 kg) plus rezerva (7 kg). To se dělí spotřebou na kolo. V Bahrajnu asi 2,66 kilo. Výsledek je v posledním sloupci tabulky a ukazuje, v kolikátém kole přibližně pojede jezdec k první zastávce. Podle dolního boxu pak můžete odhadnout, kdo pojede jakou strategii.

    Jezdec Tým kg zásoba/kola
1. Jarno Trulli Toyota 648.5 13
2. Timo Glock Toyota 643.0 11
3. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 659.0 17
4. Jenson Button Brawn-Mercedes 652.5 15
5. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 652.5 15
6. Rubens Barrichello Brawn-Mercedes 649.0 13
7. Fernando Alonso Renault 650.5 14
8. Felipe Massa Ferrari 664.5 19
9. Nico Rosberg Williams-Toyota 670.5 21
10. Kimi Räikkönen Ferrari 671.5 22
11. Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 678.5 25
12. Kazuki Nakajima Williams-Toyota 680.9 25
13. Robert Kubica BMW-Sauber 698.6 32
14. Nick Heidfeld BMW-Sauber 696.3 31
15. Nelson Piquet Renault 677.6 24
16. Adrian Sutil Force India-Mercedes 679.0 25
17. Sébastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 678.5 25
18. Giancarlo Fisichella Force India-Mercedes 652.0 15
19. Mark Webber Red Bull-Renault 656.0 16
20. Sébastien Bourdais Toro Rosso-Ferrari 667.5 20

Základní čísla

Počet kol 57
Délka okruhu 5 412 m
Délka závodu 308,238 km
Zpomalení kvůli palivu 10kg=0,38s
Spotřeba 1 kolo=2,66kg
Strategie zastávek:  
Na jednu 27. – 33. kolo
Na dvě 12. – 15. a 33. – 37. kolo
Na tři 6. – 12. a 20. – 27. a 37. – 45. kolo

 

Doporučujeme

Články odjinud