Toyota vyhrála kvalifikaci v Šanghaji, Hartley a spol. mají blízko k titulu

Toyota vyhrála kvalifikaci v Šanghaji, Hartley a spol. mají blízko k titulu

O tomto víkendu čeká jezdce a týmy světového vytrvalostního šampionátu FIA WEC předposlední závodní víkend sezóny v čínské Šanghaji. Z pole position zítra odstartuje Toyota TS050 Hybrid #7 posádky Mike Conway, Kamuj Kobajaši, Jose Maria Lopez. Titul mistrů světa mohou po závodě s předstihem získat Brendon Hartley, Timo Bernhard a Earl Bamber s prototypem Porsche #2.

Toyota #7 zatím naprosto dominuje dosavadnímu průběhu závodního víkendu na čínské půdě. Japonský prototyp byl nejrychlejší ve všech třech trénincích a dnes zásluhou Mika Conwaye a Kamuje Kobajašiho vyhrál také v kvalifikaci.

Ve WEC se kvalifikace účastní dva jezdci ze tříčlenné posádky. Jako výsledný čas se počítá průměr nejlepších kol obou jezdců. Conway a Kobajaši dosáhli společného průměrného času 1:42.832 a porazili tak Lotterera a Tandyho z Porsche #1 téměř o půl sekundy.

Ze druhé řady na roštu zítra odstartují obě posádky bojující o titul mistrů světa. Sebastien Buemi a Kazuki Nakadžima získali v kvalifikaci druhé místo pro Toyotu #8. Z místa čtvrtého odstartuje Porsche 919 Hybrid #2 průběžně vedoucí posádky Brendon Hartley, Timo Bernhard, Earl Bamber.

Hartley, Bernhard a Bamber jsou velmi blízko k tomu, aby se již po závodě v Šanghaji stali mistry světa. I kdyby Buemi, Nakadžima a Davidson získali maximální možný počet šestadvaceti bodů (což se již stoprocentně nestane, protože bod za pole position získala posádka Toyoty #7), stačil by jezdcům z Porsche #2 zisk třetího místa pro jistotu titulu již před posledním závodem sezóny v Bahrajnu.

Mistrem světa se určitě nemůže stát Anthony Davidson. Kvůli vynechanému závodu v Austinu má totiž bodové manko i na své týmové kolegy z posádky Toyoty #8.

Porsche si navíc může v Šanghaji zajistit i vítězství v poháru konstruktérů. Německý tovární tým k tomu potřebuje pouze to, aby Toyota získala v Šanghaji o maximálně 14.5 bodu více než Porsche. Tím by sice japonská značka svoji ztrátu ztenčila, ale ne dostatečně. Porsche by tak mohlo slavit třetí titul v poháru konstruktérů v řadě.

V kategorii LMP 2 získali pole position Julien Canal a Bruno Senna s prototypem Oreca 07 Gibosn týmu Vaillante Rebellion před Rusinovem a šampionem evropské Le Mans Series Rousselem z týmu G-drive. Sesterská Oreca stáje Vaillante Rebellion odstartuje z místa třetího.

Až čtvrté místo v kvalifikaci získali vítězové 24 hodin Le Mans ve třídě LMP 2 Ho-Pin Tung, Oliver Jarvis a Thomas Laurent s Orecou 07 Gibson domácího týmu Jackie Chan DC Racing.

Dánské duo Nicki Thiim, Marco Sorensen ve službách Aston Martin Racing vyhrálo díky nejlepšímu průměrnému času 1:59.697 kvalifikaci ve třídě LMGTE – PRO, která má podobně jako LMP 1 status mistrovství světa.

Thiima a Sorensena doplní v první řadě na startu tovární Porsche 911 RSR #92 posádky Michael Christensen, Kevin Estre. Ze třetí pozice na roštu odstartuje nejlepší Ferrari po kvalifikaci, v jehož kokpitu se střídají James Calado a Alessandro Pier Guidi.

Pro Aston Martin Vantage #98 získala pole position v kategorii LMGTE – AM dvojice Pedro Lamy, Paul Dalla Lana, která se během závodu bude střídat ještě se synem Nikiho Laudy Mathiasem.

O týmových a jezdeckých titulech v kategoriích LMP 2, LMGTE – PRO a LMGTE – AM se s velkou pravděpodobností díky vyrovnané situaci v průběžných hodnoceních rozhodne až během finále sezóny v Bahrajnu.

Zítřejší šestihodinový závod startuje ve čtyři hodiny ráno našeho času, živě můžete od 8:30 sledovat poslední hodinu a půl na kanále Eurosport 1.

Foto: Toyota

Doporučujeme

Články odjinud