Šestý závod sezony vytrvalostního mistrovství světa sportovních vozů WEC přinesl šesté vítězství Toyoty v řadě na domácí trati pod horou Fudži. Japonská tovární stáj získala vítězný double a již před finálovým podnikem v Bahrajnu slaví titul mezi značkami startujícími v nejvyšší třídě Le Mans Hypercar.
Bitva o vítězství pod horou Fudži se v neděli odehrávala v režii dvou značek. Toyota (vůz #7) startovala zásluhou kvalifikačního prvenství Kamuje Kobajašiho z pole position, nicméně ihned v první zatáčce po startu se do čela odvážným manévrem prosmýkl Laurens Vanthoor za volantem továrního Porsche 963 LMDh #6.
Belgický pilot poté dokázal uhájit vedení po celé první dvě hodiny a následně předal své Porsche #6 francouzskému parťákovi Kevinovi Estremu. I ten dlouho odolával a živil naděje německé značky na premiérový triumf ve WEC s modelem 963, nicméně tlak ze strany továrních Toyot se ke konci čtvrté hodiny šestihodinového závodu začal stupňovat.
Nejprve se o předjetí vedoucího Estreho snažil Jose Maria Lopez za volantem Toyoty #7, nicméně Argentinec na Francouze nemohl najít ten správný recept. Nakonec tak dostal Lopez pokyn pustit před sebe Rja Hirakawu za volantem Toyoty #8 a japonský závodník byl úspěšnější. Hirakawa po chvíli úspěšně zaútočil na Estreho a Toyota tak na domácí půdě k radosti tisíců fanoušků převzala vedení.
Po další sérii zastávek v boxech už držely Toyoty první dvě místa. S vozem #8 dojížděl poslední třetinu závodu Brendon Hartley, zatímco v hypervozu GR010 Hybrid #7 ho stíhal vítěz kvalifikace Kamuj Kobajaši. A v tomto případě se situace s týmovými pokyny obrátila. Vedoucí Hartley si několikrát po sobě stěžoval na špatné chování svého vozu, a nakonec tak dostal příkaz, aby před sebe pustil druhého Kobajašiho.
Tento zásah týmové režie rozhodl o tom, že posádka Toyoty #7 získala už čtvrté vítězství sezony a zároveň prodloužila vítěznou sérii japonské značky na její domácí trati na šest triumfů za sebou. Naposledy byla Toyota ve Fudži poražena v roce 2015, kdy zde vyhrálo Porsche ještě s předchozím modelem 919 Hybrid LMP 1. Na nejvyšším stupínku pod horou Fudži se tak v neděli z triumfu radovali Kamuj Kobajaši, Jose Maria Lopez a Mike Conway před týmovými parťáky z Toyoty #8 Sébastienem Buemim, Brendonem Hartleym a Rjem Hirakawou. Druhé třetí místo roku pro nové Porsche 963 LMDh vybojovali piloti vozu #6 Kevin Estre, Laurens Vanthoor a André Lotterer, který závod dojížděl.
V celkovém pořadí jsou na čele piloti „osmičky“ se 133 body a s náskokem 15 bodů na piloty „sedmičky“. V závěrečném závodě roku, který se 4. listopadu v Bahrajnu pojede na 8 hodin, bude ve hře ještě 39 bodů. To znamená, že teoretickou šanci na zisk titulu mistrů světa mají ještě piloti Ferrari 499P #51 (v neděli čtvrté) James Calado, Antonio Giovinazzi a Alessandro Pier Guidi. Vítězové z Le Mans ztrácejí 31 bodů. V rovině matematické teorie leží ještě šance jezdců Ferrari #50 Antonia Fuoca, Miguela Moliny a Nicklase Nielsena (v neděli pátí), kteří ztrácejí 36 bodů.
Rozhodnuto je již v šampionátu značek ve třídě Le Mans Hypercar. Zde už má zajištěný titul Toyota. Stejně tak už má tým JOTA Sport jistý titul mezi soukromými týmy v nejvyšší třídě.
Ve třídě LMP 2 vyhráli nedělní závod ve Fudži Rui Andrade, Louis Deletraz a Robert Kubica s prototypem Oreca 07 Gibson #41 belgické stáje WRT. Trojčlenná posádka triumfovala podruhé v této sezoně a před bahrajnským finále drží komfortní náskok 33 bodů před vítězi Le Mans Albertem Costou, Fabiem Schererem a Jakubem Smiechowskim z týmu Inter Europol Competition.