Toyota se odvolávat nebude

Problém se zadními křídly chce do závodu vyřešit.

Jak jsme vás informovali zde, jezdci stáje Toyota byli vyloučeni z kvalifikace a odsunuti až na konec startovního roštu. Komisaři shledali horní část jejich zadních křídel za "příliš pohyblivou". Timo Glock s Jarnem Trullim tak přišli o šesté, respektive osmé místo. Podle tiskového prohlášení Toyota tento verdikt "přirozeně respektuje" a nebude se proti němu odvolávat. Tým naopak chystá udělat přes noc změny na svých vozech, aby byly připuštěny do závodu. Představitelé japonské stáje zároveň věří, že vynucené úpravy nepovedou ke snížení výkonu.

"Z našeho pohledu je to prosté," řekl prezident týmu John Howett pro Autosport. "Ale potřebujeme souhlas (komisařů), abychom dostali naše auta z parc fermé. Nechystáme žádné změny, které by nám pomohly k vyšším výkonům, je to jen běžná práce. To křídlo jsme průběžně testovali a myslím, že v loňském roce jsme používali stejné. Doufám, že zítra budeme závodit a budeme moci ukázat naše závodní auto v závodním tempu."

Howett zároveň uznal, že již dřívější protesty ohledně difuzorů, které společně s Toyotou používají ještě Williams a Brawn GP, a nynější protest Williamsu proti Red Bullu a Ferrari (čtěte zde) zrovna nepřispěly k dobré atmosféře na začátku sezóny.

"Jsem celkem zklamán, ale nakonec jsme na nejvyšší úrovni světového motorsportu. Účastníci mají právo protestovat a předpokládáme, že se bude trvat na dodržování pravidel," věří Howett, který je zároveň čelním představitelem Asociace týmů F1 (FOTA). "Rozhodně nejsem zatrpklý. Jen si na to musíme zvyknout. Máme tu jiné záležitosti, které je třeba demonstrovat a chránit."

Howett také podle svých slov u FIA zjišťoval, zdali mohou jeho jezdci startovat z roštu, nebo budou muset vyrážet do závodu z boxů: "Jen jsme se ujišťovali. Myslím, že můžeme startovat z konce roštu, nebo z pit lane. To by mohlo záviset na strategii. Ujišťujeme se teď, ale rozumím, že (stewardi) mají také jiné starosti, o kterých nemohu vědět. Takže je těžké zjistit přesné informace."

Podle již zmíněného tiskového prohlášení prošel návrh všech částí vozu interní testovací procedurou, která by měla případné rozpory s pravidly FIA odhalit. Vzhledem k této diskvalifikaci je tedy třeba zkontrolovat všechny tyto procedury a zajistit, aby se taková situace neopakovala. Mělo by dojít také ke kontrole výrobních procesů jednotlivých dílů. 

Doporučujeme

Články odjinud