Toyota prohrála s Brawnem GP především kvůli strategii

Tým musí být při rozhodování odvážnější.
Toyota prohrála s Brawnem GP především kvůli strategii

Toyota obsadila poprvé v historii celou první řadu startovního roštu, ale v závodě o vítězství bojovat nedokázala. Japonský tým i jeho rivalové se shodují na tom, že v neděli v Bahrajnu rozhodovala především závodní strategie.

Klíčovou fází závodu se stal prostřední úsek, do kterého jezdci Toyoty nastoupili na rozdíl od svých soupeřů na tvrdších pneumatikách.

"Měli jsme obavy, že by ta měkčí nemusela v těchto podmínkách s větším množstvím paliva vydržet. Strategicky to bylo špatné rozhodnutí. Na tvrdší pneumatice jsme byli pomalejší a tím jsme myslím prohospodařili většinu výhody, kterou jsme měli," řekl prezident týmu Toyota John Howett.

Ve prospěch Jensona Buttona hrály dvě skutečnosti. Měl více paliva a na trati tedy vydržel po startu déle, do druhého stintu pak nasadil znovu měkčí směs pneumatik, která mu umožnila si náskok pojistit.

"Je to celkem vyrovnané. Dva nebo tři vozy jsou na tom podobně, jak jsme dnes viděli. Měli jsme dobrou závodní strategii a to byl ten rozdíl," přiznal Ross Brawn.

Toyota se přesto díky Jarnu Trullimu podívala na stupně vítězů, bylo to potřetí v letošní sezóně. Ale Japonci letos potřebují zvítězit v závodě, proto spokojení být nemohli.

"Je zřejmé, že jsme zklamaní. Před třemi roky bychom z třetího místa byli nadšení, zatímco teď jsme zklamaní, protože jsme měli vítězství na dosah," uvedl Howett.

Na druhé straně Toyota přiznává, že má Brawn GP v současnosti stále ještě rychlejší auto.

"Asi se moc snažíme. Je to pořád stejné. Je možné, že jsme tak hladoví po vítězství, že jsme nervózní, abychom neudělali chybu. Kvůli tomu volíme konzervativní řešení, která nám vítězství nepřinesou," konstatoval Howett.

Z pohledu prezidenta týmu Toyota se však v Bahrajnu nejednalo o tak závažnou chybu, aby ztratil důvěru ve schopnosti svých lidí.

"Když se podíváte na to, co jsme dokázali s Timem v Malajsii, je vidět, že umíme dělat správná strategická rozhodnutí. V posledních dvou letech jsme závodili mnohem lépe, takže i když jsme udělali chybu, nekritizuji. Jen říkám, že se z toho musíme poučit, být ve správnou chvíli statečnější a více si věřit," dodal.

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
9:21 | Ve věku 92 let zemřel Don Nichols, zakladatel týmu Shadow (v F1 mezi léty 1973 a 1980)
20. srpna | Pierre Gasly vyhrál první závod v japonské super formuli.
19. srpna | Nico Hülkenberg dnes slaví třicetiny.

GP Belgie 2017

Pátek 25. srpna 2017
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. srpna 2017
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. srpna 2017
Závod 14.00

Nejčtenější články

Räikkönen má v hlavě GPS a Alonsa lze zvládnout, říká Boullier

Räikkönen má v hlavě GPS a Alonsa lz…

Eric Boullier promluvil o jezdcích, se kterými během svého působení v F1 spolupracoval.

17.  8.  2017 | | 94 N/A
Technika v Rakousku, Británii a Maďarsku

Technika v Rakousku, Británii a Maďa…

Spalování oleje, předehřívání hydraulického zavěšení kol, ale také novinky, které v posledních třech závodech před letní přestávkou představily jednotlivé týmy.

21.  8.  2017 | | 49 N/A
Räikkönen oficiálně prodloužil s Ferrari

Räikkönen oficiálně prodloužil s Fer…

Kimi Räikkönen oficiálně prodloužil smlouvu s Ferrari o jeden rok.

včera | | 156 N/A
Wolff je překvapen vztahem Hamiltona s Bottasem

Wolff je překvapen vztahem Hamiltona…

Šéf týmu Mercedes Toto Wolff podle svých slov nečekal, že spolu budou Lewis Hamilton a Valtteri Bottas spolupracovat tak dobře, jak spolupracují.

20.  8.  2017 | | 47 N/A
Třetí sezóna s Hondou: Alonso už byl na startu odsunut o 2,6 km

Třetí sezóna s Hondou: Alonso už byl…

Pohonné jednotky Honda mají nižší výkon v porovnání s konkurencí ale také nižší spolehlivost, což přináší nejen odstoupení ze závodů, problémy v trénincích ale především penalizace.

18.  8.  2017 | | 43 N/A