Toyota prohrála s Brawnem GP především kvůli strategii

Tým musí být při rozhodování odvážnější.

Toyota obsadila poprvé v historii celou první řadu startovního roštu, ale v závodě o vítězství bojovat nedokázala. Japonský tým i jeho rivalové se shodují na tom, že v neděli v Bahrajnu rozhodovala především závodní strategie.

Klíčovou fází závodu se stal prostřední úsek, do kterého jezdci Toyoty nastoupili na rozdíl od svých soupeřů na tvrdších pneumatikách.

"Měli jsme obavy, že by ta měkčí nemusela v těchto podmínkách s větším množstvím paliva vydržet. Strategicky to bylo špatné rozhodnutí. Na tvrdší pneumatice jsme byli pomalejší a tím jsme myslím prohospodařili většinu výhody, kterou jsme měli," řekl prezident týmu Toyota John Howett.

Ve prospěch Jensona Buttona hrály dvě skutečnosti. Měl více paliva a na trati tedy vydržel po startu déle, do druhého stintu pak nasadil znovu měkčí směs pneumatik, která mu umožnila si náskok pojistit.

"Je to celkem vyrovnané. Dva nebo tři vozy jsou na tom podobně, jak jsme dnes viděli. Měli jsme dobrou závodní strategii a to byl ten rozdíl," přiznal Ross Brawn.

Toyota se přesto díky Jarnu Trullimu podívala na stupně vítězů, bylo to potřetí v letošní sezóně. Ale Japonci letos potřebují zvítězit v závodě, proto spokojení být nemohli.

"Je zřejmé, že jsme zklamaní. Před třemi roky bychom z třetího místa byli nadšení, zatímco teď jsme zklamaní, protože jsme měli vítězství na dosah," uvedl Howett.

Na druhé straně Toyota přiznává, že má Brawn GP v současnosti stále ještě rychlejší auto.

"Asi se moc snažíme. Je to pořád stejné. Je možné, že jsme tak hladoví po vítězství, že jsme nervózní, abychom neudělali chybu. Kvůli tomu volíme konzervativní řešení, která nám vítězství nepřinesou," konstatoval Howett.

Z pohledu prezidenta týmu Toyota se však v Bahrajnu nejednalo o tak závažnou chybu, aby ztratil důvěru ve schopnosti svých lidí.

"Když se podíváte na to, co jsme dokázali s Timem v Malajsii, je vidět, že umíme dělat správná strategická rozhodnutí. V posledních dvou letech jsme závodili mnohem lépe, takže i když jsme udělali chybu, nekritizuji. Jen říkám, že se z toho musíme poučit, být ve správnou chvíli statečnější a více si věřit," dodal.

Diskuze (42) Další článek: Coulthard: Nedokáži si představit, že by Hamilton opustil F1
18:21 | Podle Auto Motor und Sport je závod v Miami v příštím roce nepravděpodobný. Kalendář by tak obsahoval jen 20 závodů.
16:03 | Daniel Ricciardo potvrdil, že ho v Německu pravděpodobně čekají penalizace (via AMuS)
16:03 | Vettel: Mám rád Kimiho, ale tohle rozhodnutí není v mých rukou. Charles bude mít skvělou kariéru, ale nemusí spěchat, je mladý.
14:52 | Šéf Haasu popřel, že by s Robertem Kubicou jednal o sedačce pro příští rok.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10