Toyota představí první „hypervůz“ až v říjnu

Toyota představí první „hypervůz“ až v říjnu

Tovární tým Toyota Gazoo Racing reaguje na prodloužení současné sezóny světového vytrvalostního šampionátu WEC až do listopadu odložením premiéry nového závodního speciálu, který nahradí současný prototyp třídy LMP 1 TS050 Hybrid. Vůz postavený podle nastupujících technických regulí Le Mans Hypercar spatří světlo světa až v říjnu.

Toyota se s novým vozem měla původně vytasit už v červenci, jenomže poté přišla pandemie koronaviru a původní plány vzaly za své. Start příští sezóny WEC byl ze září odsunut až na březen příštího roku, díky čemuž dostaly týmy včetně japonské tovární stáje dalších šest měsíců na přípravy. Toyota posunutí termínové listiny využije pro delší vývoj a nový „hypervůz“ GR Super Sport poprvé představí na trati až v říjnu.

„Původně bylo v plánu začít v červenci s testováním na trati, současná situace nám to ale nedovoluje. Díky tomu, že první závod nové sezóny bude až v březnu 2021, dostaneme více času na práci a ‚hypervůz‘ bude poprvé na trati v říjnu,“ cituje web motorsport.com technické šéfa Toyoty Pascala Vasselona, který uvedl nové informace v rozhovoru na instagramu světového vytrvalostního šampionátu.

Tiskový mluvčí japonského týmu potvrdil webu motorsport.com, že designový koncept závodního vozu, který vychází z chystaného supersportu GR Super Sport, byl již dokončen. Samotnou výrobu vozu však zpozdili někteří dodavatelé, kteří nedokázali včas vyrobit určité komponenty.

Toyotu například postihly potíže s dodávkou tolik potřebného karbonového vlákna, mezi jehož hlavní vývozce patří Itálie – globálně jedna z nejpostiženějších zemí nemocí Covid-19. V samotném vývojovém centru Toyoty v evropském sídle týmu v Kolíně nad Rýnem však nebyl provoz pandemií příliš ovlivněn. Množství zaměstnanců mohlo pracovat z domova a vedení týmu zavedlo nový režim směn, aby se v továrně vzájemně potkával co možná nejmenší počet lidí.

Nadcházející sezóna WEC měla odstartovat začátkem září na Silverstonu a vyvrcholit měla příští rok červnovým Le Mans. Pro Toyotu, Glickenhaus a ByKolles (jediné tři týmy, které aktuálně pracují na „hypervozech“) byl však termín prvního závodu s ohledem na vývoj nových závodních speciálů šibeniční. Přesunutí nové sezóny vytrvalostního mistrovství světa čistě na kalendářní rok 2021 je tak možná jednou z mála pozitivních věcí, kterou koronavirus přinesl.

Foto: Toyota Gazoo Racing

Doporučujeme

Články odjinud