Toyota představí první „hypervůz“ až v říjnu

Tovární tým Toyota Gazoo Racing reaguje na prodloužení současné sezóny světového vytrvalostního šampionátu WEC až do listopadu odložením premiéry nového závodního speciálu, který nahradí současný prototyp třídy LMP 1 TS050 Hybrid. Vůz postavený podle nastupujících technických regulí Le Mans Hypercar spatří světlo světa až v říjnu.
Toyota představí první „hypervůz“ až v říjnu

Toyota se s novým vozem měla původně vytasit už v červenci, jenomže poté přišla pandemie koronaviru a původní plány vzaly za své. Start příští sezóny WEC byl ze září odsunut až na březen příštího roku, díky čemuž dostaly týmy včetně japonské tovární stáje dalších šest měsíců na přípravy. Toyota posunutí termínové listiny využije pro delší vývoj a nový „hypervůz“ GR Super Sport poprvé představí na trati až v říjnu.

„Původně bylo v plánu začít v červenci s testováním na trati, současná situace nám to ale nedovoluje. Díky tomu, že první závod nové sezóny bude až v březnu 2021, dostaneme více času na práci a ‚hypervůz‘ bude poprvé na trati v říjnu,“ cituje web motorsport.com technické šéfa Toyoty Pascala Vasselona, který uvedl nové informace v rozhovoru na instagramu světového vytrvalostního šampionátu.

Sezóna WEC vyvrcholí až v listopadu, nová pravidla se odkládají

Sezóna WEC vyvrcholí až v listopadu, nová pravidla se odkládají

Tiskový mluvčí japonského týmu potvrdil webu motorsport.com, že designový koncept závodního vozu, který vychází z chystaného supersportu GR Super Sport, byl již dokončen. Samotnou výrobu vozu však zpozdili někteří dodavatelé, kteří nedokázali včas vyrobit určité komponenty.

Toyotu například postihly potíže s dodávkou tolik potřebného karbonového vlákna, mezi jehož hlavní vývozce patří Itálie – globálně jedna z nejpostiženějších zemí nemocí Covid-19. V samotném vývojovém centru Toyoty v evropském sídle týmu v Kolíně nad Rýnem však nebyl provoz pandemií příliš ovlivněn. Množství zaměstnanců mohlo pracovat z domova a vedení týmu zavedlo nový režim směn, aby se v továrně vzájemně potkával co možná nejmenší počet lidí.

Závod WEC v Austinu vyhrál tým Rebellion Racing, v LMGTE – PRO slaví Aston Martin

Závod WEC v Austinu vyhrál tým Rebellion Racing, v LMGTE – PRO slaví Aston Martin

Nadcházející sezóna WEC měla odstartovat začátkem září na Silverstonu a vyvrcholit měla příští rok červnovým Le Mans. Pro Toyotu, Glickenhaus a ByKolles (jediné tři týmy, které aktuálně pracují na „hypervozech“) byl však termín prvního závodu s ohledem na vývoj nových závodních speciálů šibeniční. Přesunutí nové sezóny vytrvalostního mistrovství světa čistě na kalendářní rok 2021 je tak možná jednou z mála pozitivních věcí, kterou koronavirus přinesl.

Foto: Toyota Gazoo Racing

Váš názor Další článek: Stále jsme nejmenší tým ze všech, říká Racing Point
13:48 | V Saúdské Arábii bude v roli safety caru a medical caru opět Aston Martin. Tentokrát však nebude mít britskou závodní zelenou ale světlejší odstín inspirovaný vlajkou Saúdské Arábie.
10:11 | Šéf Williamsu Jost Capito měl pozitivní test na covid-19 a víkendu v Saúdské Arábii se tak nezúčastní.
8:14 | Aston Martin potvrdil, že došlo k menšímu požáru v odsávacím systému jeho aerodynamického tunelu.
21:04 | Podle Racing Chocs zasahují v továrně Astonu Martin hasiči.

GP Saúdské Arábie 2021

Pátek 3. prosince 2021
1. trénink 14.30–15.30
2. trénink 18.00–19.00
Sobota 4. prosince 2021
3. trénink 15.00–16.00
Kvalifikace 18.00–19.00
Neděle 5. prosince 2021
Závod 18.30