Toyota na konkurenci ve Španělsku ztratila

Neosvědčily se všechny nové díly.
Toyota na konkurenci ve Španělsku ztratila
Srovnání přepracovaných vozů v Barceloně nevyšlo dobře pro Toyotu, která v úvodních závodech sezóny patřila mezi tři nejlepší týmy. Závod Jarna Trulliho skončil po nehodě již v prvním kole, zatímco Timo Glock dojel do cíle desátý. Pro Toyotu to byl letošní první závod bez bodů.

"Byl to náročný víkend a nakonec i velké zklamání. Všichni jsme ve španělské Grand Prix doufali v mnohem lepší výsledek, takže desáté místo nenaplnilo naše očekávání. Naše výkonnost v závodě neodpovídala vysokým standardům, které jsme nastavili v úvodu sezóny, ale tvrdě pracujeme, abychom se v příštích závodech zlepšili," řekl Timo Glock.

Jarno Trulli sice neměl příležitost v neděli zjistit, jak si TF109 stojí vůči konkurenci, přesto je přesvědčen, že by dosáhl na dobrý výsledek.

"Musíme zůstat optimisté, protože doposud byl vůz dobrý a konkurenceschopný. Během víkendu ve Španělsku to tak nebylo, ale upřímně řečeno, páté místo bylo možné. Teď musíme zůstat soustředěni a vyvíjet vůz, to je nejdůležitější," řekl.

Jestli přijde zlepšení již v Monaku, tím si Trulli není jistý, protože se domnívá, že je výkon monopostu TF109 v pomalých zatáčkách spíše slabší.

Toyota se ve Španělsku dostala do problémů kvůli částečně nevydařenému vývoji. Timo Glock prozradil, že tým nakonec nepoužil všechny nové díly, které si do Barcelony přivezl.

"Měli jsme určité mechanické a aerodynamické úpravy, které jsme testovali v pátek. Letos je to kvůli zákazu testování trochu jiné. Nové díly musíme zkoušet v pátek, zatímco zároveň pracujeme na nastavení vozu, pneumatikách a strategii. Nakonec jsme se rozhodli, že aerodynamické úpravy nepoužijeme, použili jsme jen některé mechanické věci," vysvětlil Glock.

V soutěži ve vývoji vozů tak Toyota zaznamenala menší prohru, ale Glock je na základě zkušeností z minulé sezóny přesvědčen, že tým má potenciál se konkurenci znovu přiblížit.

"Samozřejmě je to náročné a občas věci nefungují tak, jak jste očekávali. Ale víme, že musíme vůz dále vyvíjet v každé oblasti, protože ostatní to dělají také. Máme odhodlání a potenciál na to, abychom to dokázali," dodal.
Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
9:21 | Ve věku 92 let zemřel Don Nichols, zakladatel týmu Shadow (v F1 mezi léty 1973 a 1980)
20. srpna | Pierre Gasly vyhrál první závod v japonské super formuli.
19. srpna | Nico Hülkenberg dnes slaví třicetiny.

GP Belgie 2017

Pátek 25. srpna 2017
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. srpna 2017
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. srpna 2017
Závod 14.00

Nejčtenější články

Technika v Rakousku, Británii a Maďarsku

Technika v Rakousku, Británii a Maďa…

Spalování oleje, předehřívání hydraulického zavěšení kol, ale také novinky, které v posledních třech závodech před letní přestávkou představily jednotlivé týmy.

21.  8.  2017 | | 49 N/A
Räikkönen oficiálně prodloužil s Ferrari

Räikkönen oficiálně prodloužil s Fer…

Kimi Räikkönen oficiálně prodloužil smlouvu s Ferrari o jeden rok.

22.  8.  2017 | | 156 N/A
Wolff je překvapen vztahem Hamiltona s Bottasem

Wolff je překvapen vztahem Hamiltona…

Šéf týmu Mercedes Toto Wolff podle svých slov nečekal, že spolu budou Lewis Hamilton a Valtteri Bottas spolupracovat tak dobře, jak spolupracují.

20.  8.  2017 | | 47 N/A
Honda změnila vyhodnocování vývoje motoru

Honda změnila vyhodnocování vývoje m…

Hasegawa nedávno řekl, že Honda bojuje s korelací mezi dynamometrem a tratí. Nyní odhalil, že Honda změnila přístup k vývoji.

22.  8.  2017 | | 44 N/A
Třetí sezóna s Hondou: Alonso už byl na startu odsunut o 2,6 km

Třetí sezóna s Hondou: Alonso už byl…

Pohonné jednotky Honda mají nižší výkon v porovnání s konkurencí ale také nižší spolehlivost, což přináší nejen odstoupení ze závodů, problémy v trénincích ale především penalizace.

18.  8.  2017 | | 43 N/A