Toyota může ve formuli 1 zůstat jako dodavatel některého z týmů

Její rozsáhlá infrastruktura tak nadále najde využití.

Továrna Toyoty v Kolíně nad Rýnem, kde má automobilka základnu pro svůj program F1, zůstane v chodu. O práci ale přijde na 350 zaměstnanců celkem pětisetčlenného týmu.

Zbývajících 150 lidí vytvoří strukturu, která se soustředí na dodávku technických služeb, motorsport nevýjimaje. Toyota tak nadále využije nákladnou infrastrukturu, jako jsou aerodynamické tunely, programy CFD (počítačová dynamika tekutin), testovací stolice pro motory nebo simulátory.

A s ohledem na závazně platnou Dohodu o omezení nákladů budou mnohé týmy formule 1 vyhledávat firmy, u kterých si mohou nákladná zařízení na nějaký čas pronajmout, než aby si je samy pořizovaly. A jednou z takových firem, na kterou se budou týmy formule 1 obracet, se stane Toyota Motorsport GmbH v Kolíně nad Rýnem.

Jednou z možností Toyoty je také permanentní provoz týmu formule 1 tím, že nabídne mechaniky, závodní inženýry, lidi na vedoucí pozice a s tím i know-how. Prvním zákazníkem by mohl být tým Stefan Grand Prix [psali jsme zde]. Výhodou Toyoty nyní je, že k tomu jako benefit může nabídnout místo na soupisce pro rok 2010, které jí formálně stále patří, včetně všech výhod vyplývajících z Concordské dohody, jako jsou podíly z příjmů z prodeje televizních práv.

Novému týmu může továrna Toyoty v Kolíně nad Rýnem nabídnout i vývoj na bázi dodavatelských vztahů. Ve stejném duchu, ve kterém Dallara Automobili pracuje pro Campos Meta1 S.A. nebo Wirth Research Limited pro Manor Grand Prix Racing/Virgin F1.

Toyota světu oznámila odchod z formule 1, ale formálně se tak stále nestalo. FIA vyzvala automobilku, aby jí vysvětlila, jak má FIA tento krok, tedy zjevné porušení závazků zakotvených v Concordské dohodě, chápat.

Diskuze (61) Další článek: Na začátku roku jsem se k řízení vozu musel nutit, vzpomíná Webber
10:48 | Da Costa získal pole position pro první závod formule E, Vandoorne pátý, Massa po červených vlajkách devatenáctý. Závod od 13:00 na Eurosportu.
10. prosince | Zajímavé. Podle webu odkaz míří bývalý šéf Porsche v LMP1 Andreas Seidl do vedení McLarenu.
7. prosince | Oprava: Gala FIA zdá se už teď. odkaz
6. prosince | Toto Wolff prozradil, že si při oslavách titulu poranil přední zkřížený vaz.