Tost se obává příštího roku. Finančně to bude těžké

Šéf týmu AlphaTauri má obavy u příštího roku. Formule 1 sice zavede rozpočtový strop, ale týmy čekají velké výdaje kvůli vývoji zcela nového vozu.
Tost se obává příštího roku. Finančně to bude těžké

Továrny týmů se v těchto dnech opět otevírají – zrovna v době, kdy by se za normálních okolností rozjel vývoj vozu pro příští rok. Letos se tak stane zřejmě až později. Týmy ještě neodjely žádný závod a příští rok se navíc nezmění technická pravidla a některé díly včetně samotného šasi budou zmrazeny.

„Mám z příštího roku strach,“ řekl Franz Tost pro formula1.com. „Pro rok 2021 můžeme v podstatě převzít letošní auta, protože nedojde ke změně pravidel. V roce 2021 však musíme pro 2022 navrhnout a vyrobit zcela nové auto. Stále netuším, jak to zvládneme po finanční stránce. Vybudování tak velkého projektu stojí spoustu peněz. Ale uvidíme.“

„Bylo rozhodnuto tímto způsobem, ale raději bych to odložil na rok 2023. FOM a FIA byly proti, takže musíme z toho dostat to nejlepší.“

Ferrari zvažuje vstup do jiné série, potvrdil Binotto. Ve hře jsou IndyCar a WEC

Ferrari zvažuje vstup do jiné série, potvrdil Binotto. Ve hře jsou IndyCar a WEC

V příštím roce bude zaveden rozpočtový strop ve výšce 145 milionů dolarů, což je o 30 milionů méně, než se původně plánovalo: Tost je na opačném konci spektra než Red Bull. Podle něj měl být rozpočtový strop ještě níže.

„Pro mě jsou ta čísla stále příliš vysoká. Vždy jsem tlačil na nižší čísla –jednoduše proto, že máme globální hospodářskou krizi.“

„Je těžké najít sponzory. I když máme limit 145 milionů dolarů, tak v případě AlphaTauri musíte přidat dalších 40 milionů dolarů (na náklady, které se do stropu nepočítají), takže to znamená, že mluvíme o rozpočtu 185 milionů nebo podobně velkém.“

„Je to velká výzva, abychom dali dohromady takové množství peněz. Pokud letos neodjedeme dost závodů, nedostaneme příští rok od FOM tolik peněz.“

Foto: Getty Images / Peter Fox

Další článek: Na restart sezóny se těší i závodní jezdkyně. Které letos můžeme vidět?

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.
14. září | Zemřel Břetislav Enge... otec jediného českého pilota ve F1, který byl sám skvělým závodníkem.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)