Tost: Je reálné, aby Red Bull příští rok s Hondou vyhrával

Šéf týmu Toro Rosso Franz Tost řekl, že na základě toho, co zatím viděl od Hondy, bude příští rok tým Red Bull v pozici, aby s japonskou značkou coby dodavatelem motorů vyhrával závody formule 1.
Tost: Je reálné, aby Red Bull příští rok s Hondou vyhrával

Tým z Faenzy letos využívá pohonných jednotek Honda, která po třech letech ukončila spolupráci s McLarenem. Od příští sezóny bude mít v útrobách svých vozů Hondu také Red Bull.

„Naše spolupráce s Hondou je fantastická. Honda je velmi dobrá společnost a oproti loňskému roku se značně zlepšili,“ řekl Tost, podle kterého je reálné, aby Red Bull v příští sezóně s Hondou vyhrál závod.

„Vyhrávat závody s naší strukturou je obtížné. Red Bull má třikrát více zaměstnanců než my. Všechno je na jiné úrovni, ale Honda je velmi úspěšnou společností, která chce vyhrávat závody,“ dodal.

Honda je z pohledu jezdce lepší než Renault, říká Gasly

Honda je z pohledu jezdce lepší než Renault, říká Gasly

„V Kanadě jsme měli vylepšení, které nám dalo tři desetiny sekundy. Další budeme mít v Americe a pak v roce 2019. Jsem přesvědčen o tom, že pohonná jednotka bude velice konkurenceschopná.“

V uplynulých třech sezónách byla Honda výhradním dodavatelem motorů pro tým McLaren. Spolupráce to však nebyla úspěšná, obě strany se potýkaly s nespolehlivostí a nedostatečnou výkonností. Podle Tosta udělal McLaren spoustu chyb, kterých se on snaží vyvarovat.

„Naštěstí se McLaren mýlil. Věděl jsem to už minulý rok, kdy jsem říkal 'Proboha, jak můžete kritizovat tak skvělého partnera a peníze, které do toho vložili?' Víme, že jejich šasi nebylo nejlepší, takže teď, když se na nás usmívali, myslím, že je na čase, abych se usmíval já,“ uzavřel Tost.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Haas má zájem nabídnout test formule 1 Fittipaldimu

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)