Podle Franze Tosta je současný koncept konstruktéra ve formuli 1 zastaralý. Tost věří, že jeho tým by měl mít možnost ještě více využít svého vztahu se sesterským týmem.
Kauza okolo Racing Pointu rozvířila diskuse o tom, co může tým okopírovat nebo nakoupit od jiného týmu. Proti jsou logicky Renault nebo McLaren, kteří samozřejmě „B tým“ nemají. Naopak u Red Bullu a AlphaTuri by byli liberálnější.
„Osobně si myslím, že týmy by měly mít možnost koupit mnohem více od jiného týmu," uvedl Tost pro Autosport. „Proč? Protože tato filozofie, že každý tým musí být konstruktérem, je zastaralá.“
„Vím, že všichni puristé F1 říkají: ‚Musíme být konstruktéři. Každý tým musí všechno navrhnout interně.‘ Inženýři to říkají, ale jak všechno zaplatíte?“
„Dosáhli jsme vysoké technické úrovně, špičkové týmy mají fantastickou infrastrukturu. Pokud chce někdo vstoupit do F1, nebo je ve F1 a chce dohánět, tak je to velmi obtížné a téměř nemožné.“
„A utratíte miliony. Já se jen ptám, za co? Ptám se, proč musí mít každý tým svůj vlastní aerodynamický tunel, musí mít svůj vlastní CFD, musí mít 500 až 600 zaměstnanců? Ok, nyní přichází rozpočtový strop. Podle mého názoru však stále utrácíme příliš mnoho peněz, zejména nyní za těchto obtížných ekonomických podmínek.“
„Osobně si vzpomínám na dny, kdy jsme přišli do F1 s Toro Rosso a dostali jsme rok staré auto od Red Bull Technology a mohli jsme závodit s třetinou peněz.“
Foto: Getty Images / Peter Fox