Toro Rosso poprvé staví svůj vlastní vůz

Franz Tost věří, že uspěje.
Původní koncept zákaznických týmů ve formuli 1 tvrdě narazil a nakonec došlo k pravému opaku. Podle Concordské dohody si všechny stáje musí od příštího roku stavět své vlastní vozy, což znamená nemalé změny u Toro Rosso.

Jako tým z rodiny Red Bullu používalo Toro Rosso vůz z dílny Adriana Neweyho, i když ho poháněl jiný motor. Podle šéfa stáje z Faenzy Franze Tosta situaci komplikuje fakt, že se vůz bude relativně hodně lišit od toho letošního.

"Pravidla nás nutí navrhnout zcela nový vůz, protože jak víte, příští rok nebudeme během závodů tankovat," řekl Tost pro Autosport. "To znamená, že palivová nádrž je mnohem větší, což ve svém důsledku znamená, že se musí změnit i filozofie designu vozu."

"Budeme mít nový rozvor, jiné rozložení hmotnosti a všechno to má dopady a nutí nás to postavit zcela nový vůz."

Tost ovšem přiznal, že některé díly z letošního vozu lze na tom novém použít. Ale není jich mnoho. Problémy s duševním vlastnictvím ve vztahu k Red Bullu prý nehrozí.

Toro Rosso si muselo určité úpravy na voze Red Bullu dělat vždy, a tým tak nikdy nebyl čistě zákaznický. Nepouští se tedy do zcela neprobádaných vod.

"Naštěstí jsme si ponechali některé designéry, a proto jsme nemuseli začínat od nuly," uvedl Tost. "Ale není snadné sehnat ty správné lidi, kteří budou dobře spolupracovat. Uvidíme, jak to všechno půjde během zimy. Podle toho co vidím, tak zatím odvádějí dobrou práci. Ale uvidíme, až vůz vyjede na trať a budeme znát časy na kolo."

"Můžu jen doufat, že jsou zkušenosti designérů dostatečné. Odvedou dobrou práci. Top týmy občas postaví ne úplně nejlepší vůz. Doufám, že jako malý tým odvedeme dobrou práci a na trať přivezeme vůz, který od začátku dokáže získávat dobrá umístění."

V oblasti návrhu a konstrukce vozu zaměstnává Toro Rosso v současnosti téměř 200 lidí a během příští sezóny by chtělo jejich počet ještě navýšit. Technickým ředitelem zůstává Giorgio Ascanelli, šéfdesignér je Ben Butler.

Týmu neusnadňuje situaci ani fakt, že má dva jezdce nováčky. Sébastien Buemi debutoval na začátku sezóny, Jaime Alguersuari v jejím průběhu. Podle Tosta ale majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz druhý tým koupil právě s tímto záměrem, dát příležitost mladým talentům.

Během prosincových testů posadí tým do vozu Brendona Hartleyho, možná se přidá ještě další jezdec od Red Bullu. Tost také odmítl, že by se definitivně zavřely dveře do F1 Sébastienu Loebovi. Šestinásobný mistr světa ale potřebuje alespoň tři dny testů, než by nastoupil do závodu.
Další článek: Villeneuva zájem Lotusu těší, chce pokračovat v jednání

12:46 | Další změna u Charouze ve F3. Po dvou víkendech končí Hunter Yeany. Pro finále v Soči ho nahradí Ayrton Simmons, který má zkušenosti z britské F4 (tam byl druhý) nebo z asijské F3.
11:48 | 46. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec F1 a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya.
19. září | F1 má tento víkend volno, ale večer ve 21:00 se jede závod IndyCar na slavném okruhu Laguna Seca. Sledovat ho můžete prostřednictvím služby DAZN (stojí 39 Kč měsíčně).
17. září | Vůz Alfy Romeo z roku 2018 se přesouvá. Nyní je k vidění v Brně u čerpací stanice Benzina Bystrcká 1276/36b. Bude tam do 23. září. Pak zamíří do Ostravy.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00