Toro Rosso očekává od sezóny 2018 větší spolupráci s Red Bullem

Podle Jamese Keye bude tým Toro Rosso v příštích letech více spolupracovat se sesterským Red Bullem poté, co se formule 1 přizpůsobí novým pravidlům.
Toro Rosso očekává od sezóny 2018 větší spolupráci s Red Bullem

Vozy formule 1 budou v příští sezóně z pohledu časů na kolo podstatně rychlejší. Mohou za to změny v aerodynamice vozu a také širší pneumatiky, které Pirelli intenzivně testuje.

Toro Rosso se navíc vrací k pohonným jednotkám Renault, které využívá také tým Red Bull.

„V dnešní době je tu řada oblastí, ve kterých je možné používat stejné součástky nebo je může jeden tým navrhnout a dalšímu týmu dovolí je používat. Týká se to zejména oblasti pohonné jednotky, zasahuje to ale také do převodovky a zavěšení,“ řekl technický ředitel Toro Rosso.

„To znamená, že v těchto oblastech můžeme sdílet více informací a lépe spolupracovat. Oba týmy přitom samozřejmě hledají možnosti, které existují.“

„Problém (se zavedením nových pravidel) samozřejmě je, že nemáte o čem diskutovat, jelikož si musíte projít celým procesem navrhování. V roce 2017 proto k tomu nebude tolik příležitostí.“

„Ve druhém roce s těmito pravidly, jakmile zjistíme, v jakých oblastech v rámci těchto pravidel můžeme spolupracovat, se nám otevře spousta dalšího, takže v roce 2018 budeme mít více příležitostí.“

„Pomůže nám samozřejmě také fakt, že máme stejné motory (Renault). V určitých oblastech pohonné jednotky budeme mít díky tomu hodně společného.“

Toro Rosso s Red Bullem pracují na novém voze od roku 2015

Red Bull a Toro Rosso začaly s vývojem vozu pro příští sezónu už na konci roku 2015, i když v té době nebylo k dispozici ještě velké množství informací o nových pravidlech.

„V podstatě jsme měli základ pravidel, která před dokončením ještě prošla určitými úpravami. Nebyly to obrovské změny, nakonec byla schválena o něco méně agresivnější pravidla, a to někdy v březnu, v dubnu letošního roku. Kvůli tomu nikdo nemohl mít velký náskok, protože pravidla byla v tu dobu ještě neúplná.“

„Věděli jsme, že pneumatiky budou širší a měli jsme i jejich rozměry, i ty se ale změnily, i když ne tolik. Koncepčně jsme na tom začali pracovat kolem září 2015, ale skutečně jen proto, abychom viděli ten význam. S postupným vyjasňováním pravidel jsme měnili i naše plány. Až vozy vyrazí na trať, bude to sedmnáctiměsíční projekt.“

Foto: Getty Images / Clive Mason

Diskuze (2) Další článek: Paddy Lowe podle několika zdrojů odchází do Williamsu
13:34 | Ferrari bude mít v Suzuce 10 sad superměkkých pneumatik. odkaz
24. září | Giovinazzi nahradí Ericssona. Zatím tedy jen pro FP1 v Soči.
21. září | Hankook potvrdil, že se účastní výběrového řízení FIA na dodávání pneumatik pro F1.

GP Ruska 2018

Pátek 28. září 2018
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 29. září 2018
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 30. září 2018
Závod 13.10