Toro Rosso očekává od sezóny 2018 větší spolupráci s Red Bullem

Podle Jamese Keye bude tým Toro Rosso v příštích letech více spolupracovat se sesterským Red Bullem poté, co se formule 1 přizpůsobí novým pravidlům.
Toro Rosso očekává od sezóny 2018 větší spolupráci s Red Bullem

Vozy formule 1 budou v příští sezóně z pohledu časů na kolo podstatně rychlejší. Mohou za to změny v aerodynamice vozu a také širší pneumatiky, které Pirelli intenzivně testuje.

Toro Rosso se navíc vrací k pohonným jednotkám Renault, které využívá také tým Red Bull.

„V dnešní době je tu řada oblastí, ve kterých je možné používat stejné součástky nebo je může jeden tým navrhnout a dalšímu týmu dovolí je používat. Týká se to zejména oblasti pohonné jednotky, zasahuje to ale také do převodovky a zavěšení,“ řekl technický ředitel Toro Rosso.

„To znamená, že v těchto oblastech můžeme sdílet více informací a lépe spolupracovat. Oba týmy přitom samozřejmě hledají možnosti, které existují.“

„Problém (se zavedením nových pravidel) samozřejmě je, že nemáte o čem diskutovat, jelikož si musíte projít celým procesem navrhování. V roce 2017 proto k tomu nebude tolik příležitostí.“

„Ve druhém roce s těmito pravidly, jakmile zjistíme, v jakých oblastech v rámci těchto pravidel můžeme spolupracovat, se nám otevře spousta dalšího, takže v roce 2018 budeme mít více příležitostí.“

„Pomůže nám samozřejmě také fakt, že máme stejné motory (Renault). V určitých oblastech pohonné jednotky budeme mít díky tomu hodně společného.“

Toro Rosso s Red Bullem pracují na novém voze od roku 2015

Red Bull a Toro Rosso začaly s vývojem vozu pro příští sezónu už na konci roku 2015, i když v té době nebylo k dispozici ještě velké množství informací o nových pravidlech.

„V podstatě jsme měli základ pravidel, která před dokončením ještě prošla určitými úpravami. Nebyly to obrovské změny, nakonec byla schválena o něco méně agresivnější pravidla, a to někdy v březnu, v dubnu letošního roku. Kvůli tomu nikdo nemohl mít velký náskok, protože pravidla byla v tu dobu ještě neúplná.“

„Věděli jsme, že pneumatiky budou širší a měli jsme i jejich rozměry, i ty se ale změnily, i když ne tolik. Koncepčně jsme na tom začali pracovat kolem září 2015, ale skutečně jen proto, abychom viděli ten význam. S postupným vyjasňováním pravidel jsme měnili i naše plány. Až vozy vyrazí na trať, bude to sedmnáctiměsíční projekt.“

Foto: Getty Images / Clive Mason

Další článek: Paddy Lowe podle několika zdrojů odchází do Williamsu

20:46 | Po Ericssonovi uspěl v Detroitu McLaren. Pato O'Ward vyhrál po startu z 16. místa.
11:27 | Osmihodinovka v Portimau odstartuje v neděli ve 12:00. Přímý přenos vysílá Eurosport 2 od 15:00 do 18:30, závěr závodu poté nabídne Eurosport 1 od 18:30 do 20:30. Komentují Jiří Šlégl a Martin Straka...
23:36 | Marcus Ericsson vyhrál závod IndyCar v Detroitu. Pomohla mu nehoda Grosjeana. Pro Ericssona je to první vítězství od roku 2013 (GP2).
12. června | Jedna z nejhorších věcí, které se mohou v motorsportu stát... zaseknutý plynový pedál. Felix Rosenquist je při vědomí a snad ok. odkaz

GP Francie 2021

Pátek 18. června 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 19. června 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 20. června 2021
Závod 15.00