Podle Jamese Keye bude tým Toro Rosso v příštích letech více spolupracovat se sesterským Red Bullem poté, co se formule 1 přizpůsobí novým pravidlům.
Vozy formule 1 budou v příští sezóně z pohledu časů na kolo podstatně rychlejší. Mohou za to změny v aerodynamice vozu a také širší pneumatiky, které Pirelli intenzivně testuje.
Toro Rosso se navíc vrací k pohonným jednotkám Renault, které využívá také tým Red Bull.
„V dnešní době je tu řada oblastí, ve kterých je možné používat stejné součástky nebo je může jeden tým navrhnout a dalšímu týmu dovolí je používat. Týká se to zejména oblasti pohonné jednotky, zasahuje to ale také do převodovky a zavěšení,“ řekl technický ředitel Toro Rosso.
„To znamená, že v těchto oblastech můžeme sdílet více informací a lépe spolupracovat. Oba týmy přitom samozřejmě hledají možnosti, které existují.“
„Problém (se zavedením nových pravidel) samozřejmě je, že nemáte o čem diskutovat, jelikož si musíte projít celým procesem navrhování. V roce 2017 proto k tomu nebude tolik příležitostí.“
„Ve druhém roce s těmito pravidly, jakmile zjistíme, v jakých oblastech v rámci těchto pravidel můžeme spolupracovat, se nám otevře spousta dalšího, takže v roce 2018 budeme mít více příležitostí.“
„Pomůže nám samozřejmě také fakt, že máme stejné motory (Renault). V určitých oblastech pohonné jednotky budeme mít díky tomu hodně společného.“
Toro Rosso s Red Bullem pracují na novém voze od roku 2015
Red Bull a Toro Rosso začaly s vývojem vozu pro příští sezónu už na konci roku 2015, i když v té době nebylo k dispozici ještě velké množství informací o nových pravidlech.
„V podstatě jsme měli základ pravidel, která před dokončením ještě prošla určitými úpravami. Nebyly to obrovské změny, nakonec byla schválena o něco méně agresivnější pravidla, a to někdy v březnu, v dubnu letošního roku. Kvůli tomu nikdo nemohl mít velký náskok, protože pravidla byla v tu dobu ještě neúplná.“
„Věděli jsme, že pneumatiky budou širší a měli jsme i jejich rozměry, i ty se ale změnily, i když ne tolik. Koncepčně jsme na tom začali pracovat kolem září 2015, ale skutečně jen proto, abychom viděli ten význam. S postupným vyjasňováním pravidel jsme měnili i naše plány. Až vozy vyrazí na trať, bude to sedmnáctiměsíční projekt.“
Foto: Getty Images / Clive Mason