Toro Rosso musí zapracovat na spolehlivosti svého vozu

Toro Rosso musí zapracovat na spolehlivosti svého vozu

Podle šéfa týmu Toro Rosso Franze Tosta je největším problémem letošního modelu STR9 jeho nespolehlivost.

Týmu z Faenzy patří se 17 body sedmá příčka v Poháru konstruktérů. Z jedenácti závodů dokázal alespoň jeden z jezdců bodovat v sedmi z nich. Toro Rosso na tom však není příliš dobře z pohledu počtu odstoupení, když dohromady jeho jezdci odstoupili už devětkrát. Stejný počet odstoupení mají na svém kontě Caterham a Lotus, ještě hůře je na tom Sauber, který odstoupil už desetkrát.

Podle Tosta je situace neuspokojivá. „Z pohledu spolehlivosti na tom nejsme tak, jak bychom měli být, v prvních 18 startech vozů, neboli devíti závodech, jsme osmkrát odstoupili. To není dost dobré a musíme na tom zapracovat,” řekl šéf Toro Rosso.

„Je však třeba poznamenat, že za tento nedostatek spolehlivosti z části mohou předsezónní problémy s pohonnou jednotkou, kvůli kterým jsme v předsezónních testech nemohli absolvovat příliš mnoho kilometrů. Kvůli tomu jsme se v závodech setkali s problémy, které by jinak byly vyřešené.

Počet odstoupení týmů
(oba jezdci dohromady)

1 - Ferrari, McLaren
3 - Mercedes
4 - Red Bull, Williams, Marussia, Force India
9 - Toro Rosso, Caterham, Lotus
10 - Sauber

Ani tým nebyl perfektní, dělal chyby, které vedly k problémům, jako bylo selhání zavěšení. Řešení je zřejmé, prostě musíme být disciplinovanější, abychom se ve druhé polovině roku vyhnuli dalším chybám. Co nejdříve musíme vyřešit naše problémy se spolehlivostí, abychom mohli ve zbývajících závodech dojíždět na bodech.”

Přesto první polovina sezóny přinesla pro Toro Rosso také pozitiva, a to jsou pro Tosta výkony nováčka Daniila Kvjata.

„Odvádí velmi dobrou práci, když uvážíme, jak málo toho mohl před sezónou najezdit, tak jezdí opravdu dobře a ukazuje, že je rychlý. Neméně důležitý je fakt, že neměl žádné nehody a nedělal žádné chyby.”

Doporučujeme

Články odjinud