Toro Rosso musí zapracovat na spolehlivosti svého vozu

Podle šéfa týmu Toro Rosso Franze Tosta je největším problémem letošního modelu STR9 jeho nespolehlivost.
Toro Rosso musí zapracovat na spolehlivosti svého vozu

Týmu z Faenzy patří se 17 body sedmá příčka v Poháru konstruktérů. Z jedenácti závodů dokázal alespoň jeden z jezdců bodovat v sedmi z nich. Toro Rosso na tom však není příliš dobře z pohledu počtu odstoupení, když dohromady jeho jezdci odstoupili už devětkrát. Stejný počet odstoupení mají na svém kontě Caterham a Lotus, ještě hůře je na tom Sauber, který odstoupil už desetkrát.

Podle Tosta je situace neuspokojivá. „Z pohledu spolehlivosti na tom nejsme tak, jak bychom měli být, v prvních 18 startech vozů, neboli devíti závodech, jsme osmkrát odstoupili. To není dost dobré a musíme na tom zapracovat,” řekl šéf Toro Rosso.

„Je však třeba poznamenat, že za tento nedostatek spolehlivosti z části mohou předsezónní problémy s pohonnou jednotkou, kvůli kterým jsme v předsezónních testech nemohli absolvovat příliš mnoho kilometrů. Kvůli tomu jsme se v závodech setkali s problémy, které by jinak byly vyřešené.

Počet odstoupení týmů
(oba jezdci dohromady)

1 - Ferrari, McLaren
3 - Mercedes
4 - Red Bull, Williams, Marussia, Force India
9 - Toro Rosso, Caterham, Lotus
10 - Sauber

Ani tým nebyl perfektní, dělal chyby, které vedly k problémům, jako bylo selhání zavěšení. Řešení je zřejmé, prostě musíme být disciplinovanější, abychom se ve druhé polovině roku vyhnuli dalším chybám. Co nejdříve musíme vyřešit naše problémy se spolehlivostí, abychom mohli ve zbývajících závodech dojíždět na bodech.”

Přesto první polovina sezóny přinesla pro Toro Rosso také pozitiva, a to jsou pro Tosta výkony nováčka Daniila Kvjata.

„Odvádí velmi dobrou práci, když uvážíme, jak málo toho mohl před sezónou najezdit, tak jezdí opravdu dobře a ukazuje, že je rychlý. Neméně důležitý je fakt, že neměl žádné nehody a nedělal žádné chyby.”

Váš názor Další článek: Slabiny Ferrari jsou podle jeho technického ředitele zřejmé
9:05 | Vandoorne by mohl odejít do formule E a závodit za tým HWA. Ten má jezdce představit 8. října.
13:34 | Ferrari bude mít v Suzuce 10 sad superměkkých pneumatik. odkaz
24. září | Giovinazzi nahradí Ericssona. Zatím tedy jen pro FP1 v Soči.
21. září | Hankook potvrdil, že se účastní výběrového řízení FIA na dodávání pneumatik pro F1.

GP Ruska 2018

Pátek 28. září 2018
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 29. září 2018
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 30. září 2018
Závod 13.10