Toro Rosso: Museli jsme hádat, jak bude motor Ferrari vypadat

Italský tým se o změně dodavatele pohonné jednotky dozvěděl až v listopadu.
Toro Rosso: Museli jsme hádat, jak bude motor Ferrari vypadat

Toro Rosso muselo dopředu odhadovat, jak bude vypadat pohonná jednotka Ferrari. Dlouho totiž nebylo jasné, zda tým italské motory začne odebírat.

Teprve na začáku loňského listopadu Toro Rosso oficiálně změnilo dodavatele motorů, když přešlo od Renaultu k Ferrari. Klíčové prvky architektury vozy však byly dohodnuty již v srpnu.

„Když začalo být jasné, že se pohonná jednotka může změnit a nebylo jisté, kdy ta změna bude potrvzena, pokračovali jsme v tom, o čem jsme věděli a snažili jsme se odhadovat, co dělat,“ řekl James Key, technický ředitel týmu.

„Zní to šíleně, ale dají se sehnat nějaké obrázky, nápady, něco zaslechnete. Musíte na tom postavit nějakou alternativu.

Vypadalo to, že s Ferrari to vyjde, ale dokud nebyla podepsána smlouva, nemohli jsme s nimi mluvit o možnostech designu.

Vytvořili jsme CAD modely z obrázků. Zní to hrubě, ale co jsme mohli dělat?“

Na dotaz, zda byl tým se svými odhady blízko, Key odpověděl: „Vlastně ano, což bylo překvapivé.

Zkusili jsme auto poskládat tak, jak by to mohlo vypadat v nejhorším případě a když jsme dostali data o designu, zjistili jsme 'OK, tohle je trochu lepší, než jsme mysleli'.

Náročné to nebylo ani tak s tvarem motoru, šlo o detaily a specifikaci různých věcí. Když navrhujete chladicí systém, vložíte do toho hodně zdrojů a vývoje, abyste navrhli specifikace, které odpovídají potřebám motoru a šasi.

Obvykle na něčem takovém pracujete měsíce, ale my jsme to udělali za dva týdny, takže tam jsme skutečně uspěli, dostali jsme se skrz tyhle těžkosti.

Kluci z výroby byli úžasní, dali všechno dohromady včas. Takže to byly šílené tři měsíce.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Merhi chce i po konci v F1 pokračovat ve formulích

9:40 | Členové Jezdecké akademie Renaultu (Oscar Piastri, Christian Lundgaard a Kuan-jü Čou) si během čtyřdenního testu v Bahrajnu vyzkouší vůz Renaultu z roku 2018.
21:55 | V Algarve bude jediná DRS zóna. Detekční bod je 65 metrů za 14. zatáčkou a aktivační 125 metrů za 15. (poslední) zatáčkou.
19:23 | Pamatujete na Vitalije Petrova? Vrací se do formule 1... jako steward pro GP Portugalska.
18:44 | Podle BBC měl koronavirus také otec Lance Strolla Lawrence. Už je ale v pořádku a negativní.

GP Portugalska

Pátek 23. října 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 24. října 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 25. října 2020
Závod 14.10