Toro Rosso míří nahoru, po roce si zvyklo na roli konstruktéra

Po technickém oddělení od Red Bullu Racing mělo Toro Rosso menší potíže, které ale už překonalo. Na letošní monopost se mohlo plně soustředit a projevit by se to mělo ve výsledcích.
Toro Rosso míří nahoru, po roce si zvyklo na roli konstruktéra

Do roku 2009 stavělo Toro Rosso své monoposty ve spolupráci s mateřskou stájí Red Bull, ale loňský vůz si muselo navrhnout a zkonstruovat samo. Ve Faenze proto musel tým podstoupit reorganizaci, která se neobešla bez negativních dopadů.

"Myslím, že Toro Rosso má teď dobrou infrastrukturu a dobré lidi," hodnotil současný stav Sébastien Buemi v rozhovoru pro Autosport. "Všichni se naučili spolupracovat. Když musíte během šesti měsíců vybudovat tým - ze stavu, kdy jen vyrábíte díly, do stavu, kdy děláte vše včetně návrhu a aerodynamického tunelu - aby lidé spolupracovali a měli výsledky, chvíli to trvá."

Před loňskou sezónou odčerpala mnoho zdrojů reorganizace a utrpěl tím vůz. Výsledky proto nebyly nejlepší.

"Loňské auto bylo víceméně stejné jako to v roce 2009," vysvětloval švýcarský pilot. "Ale vylepšili jsme ho a přizpůsobili pravidlům 2010. Letošní auto je úplně jiné a tým měl čas o roce 2011 přemýšlet. Věnovali jsme se detailům. Pracovali jsme opravdu tvrdě, hlavně v továrně. Měli bychom mít vše, co potřebujeme, abychom byli rychlí, tedy pokud někdo nevymyslí něco nového!"

Slibných výsledků dosahovalo Toro Rosso v dosavadních testech. STR6 se pohybovalo na předních místech a jeho dvojitá podlaha patří mezi významné technické inovace letošní sezóny.

"Byl jsem rád, když jsem viděl velké zlepšení," přiznal Buemi. "Neznamená to, že budeme mít nejlepší auto, ale opravdu to vypadá, že jdeme nahoru. A to je důležité, tak to chceme. Chceme být konkurenceschopní. V tuto chvíli to vypadá dobře, ale uvidíme, jak se bude našemu vozu dařit."

Pro Buemiho je letošní sezóna velmi důležitá, protože chce dokázat, že má na postup do Red Bullu Racing. Musí proto podávat dobré výsledky a ukázat, že umí tým vést. Jako prvního musí porazit týmového kolegu.

"V roce 2009 mě Bourdais porazil jen dvakrát, než odešel, a Jaimeho jsem porazil pokaždé," vzpomínal Buemi. "Loni jsme měli ke konci sezóny trochu potíže, protože nám jisté věci nesedly, takže bych řekl, že mě (Alguersuari) dohnal. Chci být vždy rychlejší, chci, aby bylo vidět, že jsem mnohem rychlejší než on."

Diskuze (41) Další článek: Věk mě nezpomalí, ale děti by mohly, říká Button
17:16 | Podle FIA je 10 % šance na déšť v FP3 a kvalifikaci. Uvidíme poprvé slicky...
16:45 | Force India chce do prosince rozhodnout o novém názvu...
19. října | Ricciardo ve druhém tréninku nevyjel. protože měl defekt na své sadě pneumatik do přechodných podmínek.
19. října | Red Bull se vrací k B specifikaci motoru Renault po problémech s mapováním motoru.

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink Hamilton (1:47.502, mokro)
2. trénink Hamilton (1:48.716, mokro)
Sobota 20. října 2018
3. trénink Vettel (1:33.797)
Kvalifikace Hamilton (1:32.237)
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10