Tolik obviňování jsem během jedné sezóny ve formuli 1 ještě nezažil, říká Newey

Šéfkonstruktérovi Red Bullu Adrianu Neweymu na letošní sezóně vadilo, jak často byl jeho vůz obviňován z využívání nelegálních technických řešení. V minulosti se s ničím takovým nesetkal.
Tolik obviňování jsem během jedné sezóny ve formuli 1 ještě nezažil, říká Newey

Red Bull Racing rychlostně dominoval na většině okruhů letošního kalendáře a jeho soupeři se snažili zjistit, čím si zajistil takový náskok. V úvodu sezóny padlo obvinění, že RB6 využívá systém pro regulaci světlé výšky, což FIA brzy vyvrátila. Pak se začalo hovořit o ohebných aerodynamických dílech, především o předním křídle.

"Nebylo to rozptýlení, ale nepříjemnost," řekl Newey o obviňování ze strany soupeřů. "Musím říct, že jsem ještě nezažil sezónu, v které by se tak často v paddocku malicherně ukazovalo prstem na ostatní. Je to škoda, ale nakonec jsme to dokázali s křídlem, které bylo donekonečna zkoumáno tiskem a FIA. FIA udělal správně, že se na něj podívala, protože takové věci musí být brány vážně. To, co jsme udělali, bylo naprosto legální."

Ohebnými díly ale pozornost věnovaná Red Bullu neskončila. Rivalové začali poukazovat na razantní zrychlení vozu z Milton Keynes v třetí části kvalifikace. "To je mýtus," reagoval Newey. "Nejsem si jistý, jestli naše výkonnost v třetí části byla nějak zvlášť odlišná od prvních dvou částí, abych byl upřímný."

"Neotravoval jsem se statistikami, ale myslím, že tahle historka vznikla tak, že se naši jezdci jednou nebo dvakrát zlepšili v třetí části a pak to hned začali všichni psát a bylo to přijato bez reálných podkladů. Občas to mohlo být tak, že jsme v prvních dvou částech jezdili jen na tvrdší směsi, takže to v té třetí na měkčích pneumatikách vypadalo jinak, ale ta základní myšlenka je mýtus."

Na významné výkonnostní zlepšování Red Bullu v třetí části kvalifikace ale nejvíce upozorňovali jezdci McLarenu.

Diskuze (40) Další článek: První den testů pneumatik Pirelli byl nejrychlejší Felipe Massa
12:51 | Antonio Fuoco ze stáje Charouz Racing System skončil v závodě F2 na 8. místě, což znamená pole position pro zítřejš… odkaz
11:26 | Dnes v Monaku závodí závodí junioři a Porsche. Z jednoho Porsche uniklo na vjezdu do boxů opravdu hodně velké množství oleje.
24. května | Pneumatiková mezera bude i na Hungaroringu. Pirelli tam nominuje střední, měkkou a ultraměkkou.
24. května | Podle jezdců Mercedesu vydrží hypedměkké pneumatiky v závodě maximálně 7 kol.
24. května | Žádný trest pro Maxe Verstappena za couvání z únikové zóny v první zatáčce.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10