Tolik obviňování jsem během jedné sezóny ve formuli 1 ještě nezažil, říká Newey

Šéfkonstruktérovi Red Bullu Adrianu Neweymu na letošní sezóně vadilo, jak často byl jeho vůz obviňován z využívání nelegálních technických řešení. V minulosti se s ničím takovým nesetkal.
Tolik obviňování jsem během jedné sezóny ve formuli 1 ještě nezažil, říká Newey

Red Bull Racing rychlostně dominoval na většině okruhů letošního kalendáře a jeho soupeři se snažili zjistit, čím si zajistil takový náskok. V úvodu sezóny padlo obvinění, že RB6 využívá systém pro regulaci světlé výšky, což FIA brzy vyvrátila. Pak se začalo hovořit o ohebných aerodynamických dílech, především o předním křídle.

"Nebylo to rozptýlení, ale nepříjemnost," řekl Newey o obviňování ze strany soupeřů. "Musím říct, že jsem ještě nezažil sezónu, v které by se tak často v paddocku malicherně ukazovalo prstem na ostatní. Je to škoda, ale nakonec jsme to dokázali s křídlem, které bylo donekonečna zkoumáno tiskem a FIA. FIA udělal správně, že se na něj podívala, protože takové věci musí být brány vážně. To, co jsme udělali, bylo naprosto legální."

Ohebnými díly ale pozornost věnovaná Red Bullu neskončila. Rivalové začali poukazovat na razantní zrychlení vozu z Milton Keynes v třetí části kvalifikace. "To je mýtus," reagoval Newey. "Nejsem si jistý, jestli naše výkonnost v třetí části byla nějak zvlášť odlišná od prvních dvou částí, abych byl upřímný."

"Neotravoval jsem se statistikami, ale myslím, že tahle historka vznikla tak, že se naši jezdci jednou nebo dvakrát zlepšili v třetí části a pak to hned začali všichni psát a bylo to přijato bez reálných podkladů. Občas to mohlo být tak, že jsme v prvních dvou částech jezdili jen na tvrdší směsi, takže to v té třetí na měkčích pneumatikách vypadalo jinak, ale ta základní myšlenka je mýtus."

Na významné výkonnostní zlepšování Red Bullu v třetí části kvalifikace ale nejvíce upozorňovali jezdci McLarenu.

Další článek: První den testů pneumatik Pirelli byl nejrychlejší Felipe Massa

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web

GP Belgie 2019

Pátek 30. srpna 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 31. srpna 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. září 2019
Závod 15.10