Tohle nemá řešení

"O dopadech pohyblivých elementů zadního křídla se neshodnou ani odborníci."
Tohle nemá řešení

Formule 1 se snaží najít řešení, které podle mého názoru neexistuje. Jedni ji kritizují za to, že jsou závody nudné (což je odvislé od perspektivy pohledu), druzí se obávají, aby se v ní nepředjíždělo moc.

Ti, co přišli s nápadem pohyblivých elementů na zadním přítlačném křídle, jsou přesvědčeni o tom, že se u televize musí divák především bavit, aniž by k tomu nezbytně nutně musel mít předpoklady spočívající v hloubkovější znalosti soutěže.

Pokud se ale naplní zlé předpovědi, pak stejní diváci budou zmateni z toho, proč jedna a ta samá dvojice si v každém kole vymění pozici, a začnou si to plést s cyklistikou.

Pohyblivé elementy na zadním křídle jsou rozhodně velkou neznámou. O jejích dopadech se neshodnou ani techničtí odborníci. Nelze ale formuli 1 vyčítat, že se snaží. Co je na tomto nápadu dobré, je jeho variabilita. Začne se hezky odspodu: jezdci budou mít možnost kouzelného tlačítka využít jen jednou za kolo, na jediné rovince. A pak se může přidávat. Kdyby to bylo moc, zase se ubere.

S využitím televizní technicky nebude žádný problém divákům ukázat, že pilot zrovna otevřel klapky a získal tak pověstný ‚nitrák‘. Pořadí v závodě se trochu promísí, bude se toho dít víc.

Jen škoda, že ten předjížděcí manévr pozbude na atraktivitě. Nebude to spojeno s žádným statečným útokem nebo dobře připravenou pozicí, ale prostě jen v důsledku toho, že předjíždějící má víc než předjížděný. Adrenalinu, coby odměny za jeho statečné provedení, ubude, protože víte, že v dalším kole to může přijít klidně zas.

A zase se bude kritizovat.

Diskuze (22) Další článek: Mateschitzova limonáda je populární, Red Bull zažil nejlepší rok vůbec
14:01 | Aston Martin se v průběhu 9 měsíců rozhodne, zda vstoupí do F1 jako dodavatel motorů.
11:36 | Rubens Barrichello má dnes narozeniny (46)
22. května | Podle Tombazise jsou změny pravidel pro předjíždění nutné, protože jinak by se situace dále zhoršovala.
21. května | Z prvního místa odstartuje v neděli do Indy 500 Ed Carpenter. Danica Patrick mimochodem 7.!
17. května | Formule E v další sezóně zavítá do Saúdské Arábie.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10