"O dopadech pohyblivých elementů zadního křídla se neshodnou ani odborníci."
Formule 1 se snaží najít řešení, které podle mého názoru
neexistuje. Jedni ji kritizují za to, že jsou závody nudné (což je odvislé od
perspektivy pohledu), druzí se obávají, aby se v ní nepředjíždělo moc.
Ti, co přišli s nápadem pohyblivých elementů na zadním
přítlačném křídle, jsou přesvědčeni o tom, že se u televize musí divák
především bavit, aniž by k tomu nezbytně nutně musel mít předpoklady
spočívající v hloubkovější znalosti soutěže.
Pokud se ale naplní zlé předpovědi, pak stejní diváci budou
zmateni z toho, proč jedna a ta samá dvojice si v každém kole vymění
pozici, a začnou si to plést s cyklistikou.
Pohyblivé elementy na zadním křídle jsou rozhodně velkou
neznámou. O jejích dopadech se neshodnou ani techničtí odborníci. Nelze ale
formuli 1 vyčítat, že se snaží. Co je na tomto nápadu dobré, je jeho variabilita.
Začne se hezky odspodu: jezdci budou mít možnost kouzelného tlačítka využít jen
jednou za kolo, na jediné rovince. A pak se může přidávat. Kdyby to bylo moc,
zase se ubere.
S využitím televizní technicky nebude žádný problém
divákům ukázat, že pilot zrovna otevřel klapky a získal tak pověstný ‚nitrák‘.
Pořadí v závodě se trochu promísí, bude se toho dít víc.
Jen škoda, že ten předjížděcí manévr pozbude na atraktivitě.
Nebude to spojeno s žádným statečným útokem nebo dobře připravenou pozicí,
ale prostě jen v důsledku toho, že předjíždějící má víc než předjížděný. Adrenalinu,
coby odměny za jeho statečné provedení, ubude, protože víte, že v dalším kole
to může přijít klidně zas.
A zase se bude kritizovat.