Tohle musí vidět i slepý. Někteří sportovní komisaři tam nemají co dělat, říká Steiner

Šéf Haasu opět kritizuje rozhodnutí sportovních komisařů. Nelíbí se mu, že Grosjean i Gasly dostali za blokování soupeře v kvalifikaci stejné tresty, ačkoliv byly podle Steinera oba incidenty zcela odlišné.
Tohle musí vidět i slepý.  Někteří sportovní komisaři tam nemají co dělat, říká Steiner

Haas se na stůl stewardů dostal v Monaku hned dvakrát. Poprvé jako oběť. Gasly v kvalifikaci zablokoval Grosjeana, který kvůli tomu nepostoupil do další části kvalifikace. Na startu klesl o tři místa.

Podruhé po závodě. Jednalo se o souboj mezi Magnussenem a Pérezem. Magnussen si pod tunelem zkrátil šikanu. Podle stewardů to bylo z toho důvodu, aby zabránil kolizi, ale měl se na trať vrátit dříve. Dostal za to časový trest, kvůli němuž se z 12. místa posunul na konečné 14.

Steinera popudil především první trest pro Gaslyho. Šéf Haasu připomněl, že stejný trest dostal Grosjean v Bahrajnu za blokování Norrise. Tehdy ale Grosjeanovo blokování nemělo na Norrisovo umístění žádný vliv.

Podle Steinera to nemá smysl řešit, protože s tím stejně nebude nikdo nic dělat. „Co můžeme udělat? Kolikrát jsem o tom už mluvil? Jsem jako gramofonová deska,“ řekl Steiner pro Autosport.

„Někteří stewardi by tam neměli být. Nebudu už ztrácet čas psaním dopisů některým lidem. Někteří ze stewardů by si měli přečíst pravidla. Nemuseli dávat Romainovi trestný bod (v Bahrajnu). Byl ve špatný čas na špatném místě. Ale stewardi měli pocit, že musí udělit trest.“

V Bahrajnu byli stewardi ve složení Garry Connelly, Emanuele Pirro, Jose Abed a Mazen Al Hilili. V Monaku to byli Tim Mayer, Mika Salo, Eric Barrabino a Abed.

Za Grosjeanovu penalizaci může Vettel, říká Norris

Za Grosjeanovu penalizaci může Vettel, říká Norris

Grosjean podle Steinera musel tehdy reagovat na zpomalení ferrari Sebastiana Vettela, což také potvrdil Norris. Gasly podle Steinera překážel v rychlé části okruhu a bylo to nebezpečné. Ve skutečnosti to bylo nebezpečné ale i v Bahrajnu, protože rozdíl mezi vozy byl tehdy 136 km/h.

„Podle mého názoru to nemohl být stejný trest,“ pokračuje Steiner. „Byly to dvě zcela odlišné situace s rozdílnými důsledky. Je to prostě jiné. Musí to vidět i slepý.“

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: Vettel zvažuje, že na konci sezóny skončí, píše uznávaný novinář

11:48 | Kubica dnes v Jerezu testuje vůz DTM od BMW.
10. prosince | Pirelli už nominovalo pneumatiky pro Austrálii, Bahrajn, Vietnam a Čínu: ve všech případech C2, C3, C4