Ve Velké ceně 70. výročí F1 hrály pneumatiky zásadní roli při souboji o vítězství. Poprvé po delší době jsme na suché trati viděli i větší počet zastávek v boxech. Jak to bude ve Španělsku?
Minulý závod a Grand Prix Španělska se v jednom parametru liší. Na druhý závod v Silverstonu přivezlo Pirelli na žádost F1 o stupeň měkčí pneumatiky. V Katalánsku tomu tak nebude. Pirelli stejně jako vloni nasadí tři nejtvrdší směsi ze svého portfolia: C3 až C1.
Existují ale dva faktory, které týmy v minulých letech nezažily. V první řadě jde o termín – ve Španělsku se jezdí v květnu, nyní se pojede v horké fázi léta. Druhým faktorem jsou samotné pneumatiky. Letošní jsou stejné jako ty loňské, ale auta se vyvíjejí a meziročně zrychlila. V příštím roce to bude stejné, a tak už FIA zavedla opatření.
Už vloni přitom jeli jezdci na více než jednu zastávku.
Strategie v roce 2019
Předpovědi očekávají „třicítky“ a nemá pršet. Trať tak bude velmi horká. „Očekávané vysoké teploty v Barceloně v polovině srpna zvýší tepelnou degradaci na trati, která je už tak známá tím, že je na pneumatiky tvrdá,“ řekl Mario Isola. „Bude tedy zvláště důležité je řídit a kontrolovat jakékoliv přehřátí, které ovlivňuje trakci.“
„Vzhledem k tomu, že současné vozy jsou rychlejší než kdy předtím, jak nedávno potvrdil Silverstone, a Grand Prix Španělska se nikdy dříve nejala v srpnu, měl by to být nejnáročnější závod na pneumatiky, který jsme kdy viděli v Circuit de Catalunya.“