Todt: Týmy se občas chovají jako slepé a ignorují dění ve světě

Jean Todt převzal vedení FIA v době celosvětové krize a musí řešit mnoho problémů. Tvrdí, že mu ale týmy příliš nepomáhají a stále odmítají realitu. Formule 1 musí pokračovat ve snižování nákladů, aby dlouhodobě přežila.

"Týmy formule 1 jsou občas slepé a neuvědomují si, co se děje ve světě," řekl Todt pro Le Figaro. "Ale motorsport postihla krize více než kdy předtím. Formule 1 je příliš drahá."

"Můj předchůdce Max Mosley vyvinul velké úsilí, aby klesly náklady, ale nestačilo to. Navíc se některé týmy stavěly proti, což byla chyba."

Podle Todta byly odchody Hondy, BMW a Toyoty nevyhnutelné, protože kombinace špatných výsledků a vysokých nákladů je neudržitelná. Ztráta těchto automobilek ho mrzí, ale radost mu dělá příchod nových týmů.

"Přijatá opatření nejsou dostatečná. Jsem proti pravidly omezeným rozpočtům, ale pokud chceme zachovat formuli 1, je potřeba uvědomění a zásadních rozhodnutí," uvedl.

Kromě nákladů se podle prezidenta FIA musí formule 1 zabývat dalšími dvěma klíčovými oblastmi - vztahem k životnímu prostředí a návazností na běžný život.

"Jsem přesvědčený, že musíme brát ohled na životní prostředí, přizpůsobit se naší době a od základu promyslet automobilové závody, možná i vytvořit nové závodní série," řekl.

"Poté, co týmy formule 1 opustily KERS, nepřineseme příští rok nic inovativního. Mrzí mě to."

FIA proto vytvoří pracovní skupinu, která bude mít za úkol pracovat s návrhy, jenž by do formule 1 zavedly zelené technologie.

"V této oblasti se k nám přidá Gilles Simon, bývalý šéf motorů Ferrari. Je to týmová práce, očekávám návrhy, stejně jako v oblasti vylepšení podívané. Jinak bude FIA konat," dodal Todt.

A motorsport musí mít také blízko ke každodenním starostem spotřebitelů. "To je důležité. Ale není to jednoduché. Například elektronické pomůcky umožňují nabízet řidičům bezpečná auta, zatímco ve sportu nemají místo, aby jezdec mohl ukázat své umění."

"Uvědomte si, že auto je staré zhruba jen sto let, ale dosažený pokrok je obrovský. Automobilový sport se musí přizpůsobit své době. Pak se stane symbolem pokroku," uzavřel Todt.

Váš názor Další článek: Tým US F1 spustil nový web a nechal nahlédnout do továrny
17:24 | Kvjat odjel 118 kol ve Fioranu v rámci testů pro Pirelli. Giovinazzi včera 124 kol. Testovalo se na mokré trati.
14:05 | Kvjat ve Fioranu jezdí s Ferrari. Testuje pro Pirelli.
10:29 | Williams Grand Prix Holdings klesly celkové tržby ze 167,4 mil. na 166,2 milionů a zisk z 15,5 na 10,8 milionů liber.
10:29 | Tým Williams vloni vydělal 125,6 milionů liber (předloni to bylo 116,7 milionů). Za nárůstem jsou zřejmě peníze od… odkaz
10:20 | Pro GP Francie nominovalo Pirelli ultraměkkou, superměkkou a měkkou směs.

GP Ázerbájdžánu 2018

Pátek 27. dubna 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 28. dubna 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. dubna 2018
Závod 14.10