Prezident FIA Jean Todt zastává názor, že zákaz testování v průběhu sezóny není pro formuli 1 užitečný, a to dokonce ani z hlediska úspory nákladů.
Týmy smějí testovat pouze před sezónou a jakmile začne první závodní víkend, povolené jsou do konce roku už jen krátké aerodynamické testy na rovinkách. Výjimku tvoří posezónní testy mladých talentů, ke kterým se letos mimořádně přidaly testy pneumatik Pirelli.
"Drastické omezení testů mě moc nepřesvědčilo," uvedl Todt pro Le Matin. "Paradoxně totiž přispívá ke zvětšení rozdílů mezi velkými a malými stájemi, protože ty bohaté si můžou dovolit komplexní a nákladné simulace."
V roce 2011 ale zůstane zákaz sezónního testování v platnosti, stejně jako zákaz tankování v závodech, který se prezidentovi FIA taktéž nezamlouvá. "Nemyslím, že by odstranění tankování přineslo své ovoce, nevydělala na tom podívaná ani oblast nákladů," vysvětlil.
Celkově se ale podle Todta daří formuli 1 šetřit tak, jak si dlouhodobě naplánovala. "Ano, zcela jistě. Přešli jsme od tří motorů za Grand Prix na osm motorů za celou sezónu. Ten rozdíl není malý," uvedl jako příklad.
Spokojený ale prezident FIA není s možnostmi předjíždění, které současná formule 1 nabízí. "Závod bez předjíždění samozřejmě není závod. A z tohoto pohledu mě některé Grand Prix neuspokojily," potvrdil. "Za prvé se to týká okruhů, které je možné trochu nebo hodně vylepšit."
"Také je třeba se u nově budovaných okruhů vyhnout chybám, které vídáme na funkčních tratích. Za druhé se to týká monopostů. Čekám na názory expertů. Osobně bych si přál, aby brzdily na delších vzdálenostech, což by otevřelo dveře pokusům o předjetí."