Jean Todt se vyjádřil k diskusím ohledně úspor. Podle jeho názorů může vézt cesta skrz omezení počtu zaměstnanců.
Týmy v těchto dnech a týdnech diskutují o úsporných opatřeních. Menší týmy prosazují zavedení rozpočtových stropů, zatímco velké týmy zastoupené Strategickou skupinou zase chtějí jít přes změnu pravidel. Spekuluje se o omezení prací v aerodynamickém tunelu, zrušení jednoho pátečního tréninku ale třeba také o změnách technických pravidel nebo zákazu vývoje od poloviny sezóny.
Jean Todt volá po velkých krocích. Podle něj není možné, abychom hovořili s týmy s rozpočty v řádu stovek milionů euro o úsporách kolem dvou milionů. Pokud mluvíme o úsporách, musíme jít podle Todta s rozpočty dolů o 30 až 40%. Jiný přístup je podle prezidenta FIA směsný.
Todt má sám několik nápadů a jako příklad uvádí možnost snížení počtu zaměstnanců. To je jeden z parametrů, ve kterém jsou propastné rozdíly mezi velkými a malými týmy. Pro Mercedes například pracuje 1250 zaměstnanců, Red Bull a Ferrari mají 700 až 900 lidí ale Marussie jen 200.
„Když jsem byl v Pau, druhý den jsem viděl na večeři film s Fangiem, Nuvolarim, Clarkem a Brabhamem a v té době měl tým jen 10 lidí.”
Podle Todta je dnes jiná doba ale počet zaměstnanců by měl být přesto nižší.