Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Patrik Lundin

Foto: Getty Images / Patrik Lundin

 Foto: Pirelli

Foto: Pirelli

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Patrik Lundin

Foto: Getty Images / Patrik Lundin

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Patrik Lundin

Foto: Getty Images / Patrik Lundin

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Patrik Lundin

Foto: Getty Images / Patrik Lundin

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Pirelli

Foto: Pirelli

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Pirelli

Foto: Pirelli

 Foto: Getty Images / Patrik Lundin

Foto: Getty Images / Patrik Lundin

 Foto: Pirelli

Foto: Pirelli

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Pirelli

Foto: Pirelli

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Peter Fox

Foto: Getty Images / Peter Fox

 Foto: Getty Images / Patrik Lundin

Foto: Getty Images / Patrik Lundin

 Foto: Getty Images / Patrik Lundin

Foto: Getty Images / Patrik Lundin

 Foto: Getty Images / Patrik Lundin

Foto: Getty Images / Patrik Lundin

 Foto: Getty Images / Patrik Lundin

Foto: Getty Images / Patrik Lundin

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Mark Thompson
 Foto: Getty Images / Mark Thompson
 Foto: Getty Images / Patrik Lundin
 Foto: Pirelli
33
Fotogalerie

Todt se pustil ostře do jezdců formule 1 – kvůli svatozáři!

Šéf FIA se pustil poměrně ostře do jezdců formule 1 kvůli jejich kritice svatozáře.

Někteří jezdci stále kritizují zavedení svatozáře. Kevin Magnussen například řekl, že je to škaredé a může to způsobit problémy při výhledu ve Spa.

Prezident FIA kritiku jezdců nechápe. Podle něj to byla právě asociace jezdců (GPDA), která zavedení ochrany hlavy jezdce prosazovala.

„Mají krátkou pamět, byla to žádost jezdců,“ řekl Todt v Londýně. „Dne 16. prosince 2015 jsem dostal dopis podepsaný (řediteli GPDA) Jensonem Buttonem, Sebastianem Vettelem a Alexem Wurzem, ve kterém na nás naléhali, abychom rozhodli o ochraně hlavy jezdce. Odpověděl jsem, že souhlasíme a posloucháme.“

Todt poté zadal úkoly lidem z technického oddělení. „A dne 27. července 2016 nám na setkání jezdci řekli, abychom nebyli slabí, abychom respektovali, o co nás požádali ve věci bezpečnosti. A tak jsme slíbili, že to vezmeme v úvahu.“ 

„Musím říct, že jsem velmi překvapený. Miluji F1, ale nesnáším tuto část F1. Jsou lidé, kteří nedrží své slovo.“

„Největšími životními hodnotami jsou pro mě loajalita, držet slovo a respektovat to, co jste udělali.“ 

Svatozář ale nekritizují jen jezdci. Toto Wolff během prezentace letošního vozu řekl, že by to nejraději uřezal.

„Nebudu na to reagovat,“ řekl Todt. „Je to dětinská hra. Pro mě je konstruktivní kritika vždy dobrá, protože nás posouvá kupředu. Ale veřejná kritika není pro tento sport vhodná. Nevidím v tom přínos.“

„Jsem ohromen, když slyším, že někteří lidé říkají, že motorsport má být nebezpečný a co se má stát (smrtelná nehoda), to se stane. Když tomu můžeme zabránit, proč bychom neměli zachránit něčí život?“

Foto: Pirelli 

Doporučujeme

Články odjinud