Todt popřel, že by někoho odrazoval od protestu vůči Ferrari. Bylo to právě naopak

Jean Todt prozradil, že na techniky FIA tlačil, aby loňskou pohonnou jednotku Ferrari dobře prověřili.
Todt popřel, že by někoho odrazoval od protestu vůči Ferrari. Bylo to právě naopak

„Byl tady podnět od některých konkurentů, že Ferrari nemusí být legální,“ řekl Todt pro Motorsport.com. FIA následně Ferrari mnoho měsíců prověřovala. 

„Musím říct, že jsem na naše týmy vyvíjel značný tlak, aby provedli tolik kontrol, kolik bude potřeba. Nedělali jsme to jen proto, že nám to říká někdo, kdo byl jakýmsi oznamovatelem.“ FIA se prý musí vždy přesvědčit, že každý tým postupuje legálně.

Todt by rád uveřejnil podrobnosti o dohodě s Ferrari. Proti bylo Maranello

Todt by rád uveřejnil podrobnosti o dohodě s Ferrari. Proti bylo Maranello

Todt uvedl, že kontroly Ferrari probíhaly v minulé sezóně a zahrnovaly loňskou Grand Prix Abú Dhabí, kde byla Ferrari uložena pokuta za to, že před závodem poskytlo nepřesné informace o množství paliva v Leclercově voze.

„Opět jsme provedli kontrolu na Leclercově autě v Abú Dhabí a stewardi se rozhodli, že to byla lidská chyba a uložili pokutu. Dalo by se říct: ‚ok, je to v pořádku‘, ale nadále jsme se snažili o úplné pochopení situace.“

Ferrari nechápe, proč FIA naměřila rozdílné množství paliva v Leclercově vozu

Ferrari nechápe, proč FIA naměřila rozdílné množství paliva v Leclercově vozu

Podle Todta většina špičkových týmů chtěla především to, aby byla situace pro letošní sezónu vyjasněna. 

„Většina týmů říkala: ‚Chceme situaci pochopit‘. V roce 2020 jsme tedy provedli změny pravidel tak, aby v pravidlech nebyla mezera.“

„Když jsme pak dospěli k závěru, že to, co Ferrari dělá, nebylo legální, tak začali diskutovat, že je to legální."

„Mohl jsem se rozhodnout to dát odvolacímu soudu. Nevíme, jak by odvolací soud rozhodl, může to trvat roky, což nebylo v zájmu formule 1.“

Objevily se spekulace, že Todt přesvědčoval týmy, aby na Ferrari nepodávaly protest. Opak je prý pravdou.

„To je pro mě jedna z nejvíce frustrujících věcí v dopise týmů – že jsem se pokusil je odradit od protestu. Snažili jsme se o opak.“

„A individuálně, když jsem s nimi mluvil, přiznali, že je to pravda. Zeptal jsem se jich, že když je to pravda, tak proč napsali v dopise to, co napsali.“

„Vždy jsem je povzbuzoval, aby protestovali, když s něčím nebyli spokojeni. Mohli jsme být v pohodě. Ale nikdo protestoval.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Proč nezávodit třeba v úterý? Lammers přišel s odvážnou myšlenkou

10:25 | Třetí současný jezdec pojede virtuální Le Mans. K Norrisovi a Verstappenovi (se stejným vozem) se připojí také Pierre Gasly, který bude v týmu třeba s Vergnem.
9:39 | Obrat McLaren Group v prvním čtvrtletí: 2019: 284 milionů liber 2020: 109 milionů liber
22. května | F1 potvrdila, že stále jedná s britskou vládou o pořádání závodů. Nyní je komplikuje nutnost karantény po přicestování do země...
22. května | Podle Sky Sports by se v Silverstonu mohlo jet později v létě, až skončí opatření (nutnost karantény po příjezdu do země). Šéf okruhu je v tomto optimistický.