Todt nikdy nebyl nakloněn úsporám ve formuli 1, říká Mosley

Bývalý prezident FIA Max Mosley vstoupil do volební kampaně a zkritizoval svého nástupce Jeana Todta za současnou finanční situaci ve formuli 1.
Todt nikdy nebyl nakloněn úsporám ve formuli 1, říká Mosley

Před čtyřmi lety Mosley doporučil jako svého následovníka Todta, ale teď by ve vedení FIA zřejmě raději viděl někoho jiného, možná Davida Warda, který už kandidaturu potvrdil.

Mosley to naznačil, když odpovídal na otázky Weltu am Sonntag, jedna z nich se týkala současné finanční situace týmů, kdy většina startovního pole má problémy naplnit své rozpočty.

"Velmi mě to mrzí, a to o to víc, že se tato situace rýsovala už před lety. Nedošlo k žádnému zásahu, takže dle mého názoru bylo nevyhnutelné, že to zajde tak daleko."

V závěru svého funkčního období Mosley prosazoval pro formuli 1 rozpočtový strop, ale týmy se mu vzepřely a nakonec podepsaly kompromisní řešení, ve kterém se zavázaly, že náklady sníží na úroveň z 90. let. To se ale nestalo a Mosley připisuje vinu FIA a Todtovi.

"Nikdo se k tomu návrhu (na rozpočtový strop) nechtěl nebo nemohl připojit. Týmy si místo toho vytvořily svá vlastní pravidla pro omezování nákladů, ale ve skutečnosti na ně nikdy nedošlo," vysvětloval.

"Nakonec z toho byla jen deklarace úmyslu, jen takové tlachání. Nakonec to bylo neefektivní, částečně kvůli tomu, že můj následovník Jean Todt nikdy nebyl nakloněný omezování nákladů. FIA se řádně nevěnovala problému omezování nákladů. Formule 1 teď má velký problém."

Pokud se má královna motorsportu vyhnout nejhoršímu, musí podle Mosleyho všichni spolupracovat na zavedení rozpočtového stropu, považuje ho za jediné efektivní řešení.

"Je to o přežití formule 1. Pokud se nic nestane, formule 1 se smrskne. Problém je, že menší týmy nacházejí čím dál méně věřitelů, takže jsou méně konkurenceschopné. V důsledku toho nakonec musí v tomto sportu skončit. Musí to vzdát. Je nejvyšší čas to přehodnotit," dodal.

Diskuze (14) Další článek: Dennis: Häkkinen byl zřejmě nejrychlejší z jezdců, které kdy McLaren měl
10:08 | A Ferrari potvrdilo totéž.
10:06 | Alfa Romeo oficiálně potvrdila účast Micka Schumachera v sezónních testech.
9:45 | Dnes se koná klíčová schůzka, na které budou týmy projednávat změny pravidel a další novinky pro období po roce 2020.
25. března | Jody Egginton je novým technickým ředitelem Toro Rosso.

GP Bahrajnu 2019

Pátek 29. března 2019
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 30. března 2019
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 31. března 2019
Závod 17.10