Todt nechce v nových pravidlech znevýhodňovat současné automobilky

Prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA) Jean Todt se domnívá, že by bylo vůči současným výrobcům motorů ve formuli 1 nespravedlivé, kdyby nová pravidla přehlížela to, co chtějí, a snažila by se až příliš vyhovět těm automobilkám, které by svůj vstup do F1 zvažovaly.
Todt nechce v nových pravidlech znevýhodňovat současné automobilky

Navrhované změny pravidel pro sezónu 2021 otevřely diskuze. Mercedes, Renault a Ferrari se vyslovily proti změnám, jelikož by to podle nich mohlo vést k dramatickému navýšení nákladů.

Tvůrci pravidel si však uvědomují, že pokud nedojde ke změnám v současných pravidlech týkajících se motorů, je jen malá naděje, že nezávislí výrobci jako Ilmor a Cosworth budou moci přijít do F1.

Podle Todta by přitom bylo chybou ignorovat investice, které současní výrobci museli vynaložit v éře hybridních motorů s turbem ve prospěch těch společností, které si stejně nemohou vstup do F1 dovolit.

F1 2021: FIA a F1 představili obrysy nových motorů

F1 2021: FIA a F1 představili obrysy nových motorů

„Mám pocit, že by bylo nespravedlivé podceňovat současné dodavatele motorů a poslouchat ty, kteří by možná mohli přijít,“ řekl Todt. „Ve světle současné situace je podle mě důležité podívat se na to, jaký by byl nejlepší vývoj motoru pro budoucnost, zároveň ale musíme respektovat investice těch, kteří je již vynaložili.“

Todt byl jedním z největších zastánců současných hybridních motorů, nyní však uznal, že se kýžený efekt nedostavil.

„Když se mě zeptáte na můj pocit z těchto motorů, tak řeknu, že to byla zajímavá zkušenost. Myslím, že jsou až příliš komplikované. Podle mě jsou také až příliš drahé. Možná je to ale velmi dobrý první krok k příští generaci motorů, která by mohla být evolucí toho, co tu máme dnes.“

„Jsem proti tomu, abychom začali se zcela novým vývojem motoru. Měli bychom si vzít to, co jsme se naučili u těchto motorů a výrobcům, kteří do nich výrazně investovali, bychom měli umožnit tyto investice využít i v další generaci motorů, a zároveň bychom měli nováčkům pomoci vstoupit.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (28) Další článek: V letošní sezóně jsem zvolil agresivnější přístup, řekl Sainz Jr.
17:20 | Pierre Gasly nasazuje nový motor, turbo, MGU-K, MGU-H. Čeká ho start z konce pole...
21:17 | Vypadá to, že Arrivabene x Binotto zatím 1:0. Binotto podle italských médií nedorazil do Austinu.
18:43 | TOP 5 jezdců v historii F1 podle Alonsa: Schumacher, Prost, Fangio, Senna a Hamilton.
18. října | Potvrzeno... Schumacher i Ticktum se zúčastní prestižního závodu F3 v Macou... přesně za měsíc.

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 20. října 2018
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10