Prezident Mezinárodní automobilové federace Jean Todt není spokojený se současnou finanční náročností formule 1. Náklady musí dolů, jinak půjde dolů počet týmů.
Jednání o úsporách se poslední dva roky točí kolem Dohody o omezení zdrojů (RRA), která je v současné formě neefektivní. Nová verze má svoji podobu, ale kvůli odporu Red Bullu začne platit nejdříve v roce 2014.
"Náklady jsou mým hlavním cílem, protože je musíme snížit o dalších 30 procent během příštích tří let, jinak ztratíme několik týmů," varoval Todt v rozhovoru pro Gazzettu dello Sport. "Formule 1 musí být byznysem, ve kterém mají týmy bilance v černých číslech. Dnes to platí možná jen pro dva až tři týmy."
Todt vidí velkou příležitost ve změnách, které přijdou za dva roky. "V roce 2014 uděláme s novými pravidly a turbo motory krok směrem k světu, ve kterém budeme podle našich předpovědí žít."
Podle prezidenta FIA je stabilizovaný alespoň počet automobilek ve formuli 1, odchod Mercedesu už nehrozí. Naopak doufá, že by nové motory mohly za dva roky přilákat další, jako jsou Audi, Toyota, Porsche nebo dokonce i korejští výrobci.