Todt: Méně předjíždění je cenou za krásné a rychlejší vozy

Prezident mezinárodní automobilové federace FIA Jean Todt je přesvědčen, že za letošní skvěle vypadající monoposty musíme zaplatit menším množstvím předjížděcích manévrů na tratích během velkých cen.
Todt: Méně předjíždění je cenou za krásné a rychlejší vozy

Nové monoposty formule 1 pro sezónu 2017 vypadají bezesporu výborně. Jednou z jejich velkých nevýhod je však velmi ztížené přejíždění. Na to upozorňuje i trojnásobný mistr světa Lewis Hamilton, podle kterého je dosavadní situace nejhorší, jakou kdy během kariéry ve formuli 1 zažil.

„Situace s předjížděním je nyní určitě nejhorší, jakou jsem kdy zažil. A navíc se to do konce sezóny určitě nezlepší,“ řekl britský pilot stáje Mercedes pro motorsport.com.

K problémům s předjížděním v roce 2017 se před australskou grand prix před novináři vyjádřil i prezident FIA Jean Todt. Ten podle svých slov očekával úbytek předjížděcích manévrů, na druhou stranu si však jednasedmdesátiletý Francouz nemyslí, že by méně předjíždění mělo negativní dopad na tento sport.

„Předjíždění bylo ve světě motorsportu vždy problémem. Pamatuji si závody před dvaceti až třiceti lety, kdy se vůz na nových pneumatikách, který byl na kolo rychlejší o tři nebo čtyři sekundy, nemohl dostat před pomalejšího auto jen z důvodu obtíženého předjíždění,“ řekl Todt novinářům v Melbourne.

„Můžeme si bezpochyby říct, že přejíždění bude letos mnohem obtížnější. Snažíme se ale předjížděcí manévry usnadnit technologiemi, jako je DRS. Díky novým pravidlům je zřejmě předjíždění obtížnější, nicméně to je cena za krásné a rychlejší vozy,“ doplnil Todt ve svém vyjádření.

Mezinárodní automobilová federace FIA je z důvodu usnadnění předjíždění připravena prodloužit DRS zóny po nadcházející čínské grand prix. Podle názoru Jeana Todta by se na monopostech formule 1 mělo v budoucnu rovněž zapracovat v oblasti aerodynamiky, aby mohly vozy jezdit v menší vzdálenosti za sebou.   

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (16) Další článek: Italové zmařili pokus ukrást pozůstatky Enza Ferrariho
20:45 | Ferrari věnovalo zisk pole position Marchionnemu..
11:20 | Možnost deště: FP3: 40 %, Kvalifikace: 60 %
9:59 | McLaren porušil večerku. Pracoval na voze i v období mezi 1:00 a 9:00, kdy je to zakázané. Týmy ale mají dvě výjimky za rok. Tohle byla pro McLaren letos první.
20. července | Podle Sirotkina je nové přední křídlo Williamsu krokem vpřed.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink Ricciardo (1:13.525)
2. trénink Verstappen (1:13.085)
Sobota 21. července 2018
3. trénink Leclerc (1:34.577, mokro)
Kvalifikace Vettel (1:11.212)
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10