Todt: F1 trpí bolestmi hlavy a ne rakovinou

Jean Todt si nemyslí, že by formule 1 byla ve velké krizi. Situaci přirovnává spíše k bolesti hlavy než k rakovině.
Todt: F1 trpí bolestmi hlavy a ne rakovinou

„Nemyslím si, že čelíme rakovině,“ řekl Todt pro Motorsport.com. „Čelíme bolestem hlavy, takže musíme najít recept na bolest hlavy. Nepotřebujeme velké změny.“

Podle Todta jsou jedním z problémů drahé pohonné jednotky. „Je to něco, co budeme řešit. Je lepší pozdě než nikdy, ale budeme se věnovat nákladům pro zákazníky. Myslím, že motory jsou dobrou evolucí, ale jsou příliš drahé.“

Jsou tu nějaké problémy, ale jinak je F1 v pořádku, říká Todt

Jsou tu nějaké problémy, ale jinak je F1 v pořádku, říká Todt

Todt si nemyslí, že by v F1 bylo závodění špatné a že by se lišila významně od toho, co si on pamatuje z kraje 90. let.

„Teď každý říká: ‘Nemáme rádi takové závodění, protože je to o spotřebě paliva, brzdách, pneumatikách.’“ 

Prezident FIA vzpomíná na rok 1993, kdy rádiová komunikace byla jen mezi jezdcem a týmem. Poté se týmová rádia uvolnila pro televizi, což prý situaci zkresluje.

„Ale v roce 1993 jsme měli problémy s brzdami, měli jsme problém s opotřebením pneumatik a měli jsme problém s tím, abychom vyšli s palivem. Takže to není nic, co by se objevilo nyní. Ale to neznamená, že bychom o tom neměli přemýšlet. Pokud by byla odpověď taková, že přidáme 5 kg paliva, tak s tím nemám problém.“

„Když se teď ale zeptáte některých zatrpklých jezdců: Jste šťastní? Odpoví, že ne. To je pravda,“ přiznává Todt, který v tom ale vidí jiné důvody. „Je to proto, že nevyhrávají.“

„Pokud se zeptáte Hamiltona, zda je právě teď šťastný, tak nebude. Když se optáte Rosberga, zda je šťastný, tak bude velmi šťastný. A opačně to bylo v minulém závodě. Je to faktem života. Když máte úspěch, jste šťastní. Když ho nemáte, nejste.“

Prezident FIA také upozornil, že F1 je dnes levnější než před několika lety. Problémem mohou být dohody s držitelem komerčních práv.

„Nové dohody, které byly podepsány, jsou mnohem výhodnější pro některé týmy než pro jiné týmy. Takže potkáváme lidi, kteří jsou velmi šťastní, že to podepsali a lidi, kteří jsou velmi nešťastní, že to podepsali. Jedno ale mají společné – podepsali.“

Podle Todta jsou stále ve hře jednání o změnách pro rok 2016, ale museli by se na nich shodnout jednomyslně všichni. V opačném případě se mohou do konce února 2016 probírat změny pro rok 2017. Další zasedání Strategické skupiny má být 1. července v Londýně.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Wolff má strach z Ferrari, nesmíme usnout na vavřínech, říká

14:06 | Sebastian Vettel dává do aukce "duhovou" helmu, kterou měl v Turecku. Dražba začne na jeho webu po závodě. Má jít o jedinou Vettelovu helmu z doby u Ferrari, která se dostane do soukromých rukou.
10:01 | Před 45 lety zemřel společně s pěti dalšími členy svého týmu při letecké nehodě Graham Hill. Vraceli se z testu na okruhu Paula Ricarda. Hill byl prvním a je stále jediným držitelem trojité koruny.
17:30 | McLaren potvrdil, že Sainze vyřadil problém se zadními brzdami.
28. listopadu | Alex Albon po včerejší nehodě mění šasi.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink Hamilton (1:29.033)
2. trénink Hamilton (1:28.971)
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink Verstappen (1:28.355)
Kvalifikace Hamilton (1:27.264)
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10