Jean Todt mluvil v Monze s novináři na téma bezpečnosti motorsportu. Podle šéfa FIA je i nadále nutné pracovat na zlepšování bezpečnosti pilotů.
„Minulý týden ve Spa jsme byli svědky toho, jak Hubert přišel o život. O týden později myslíme na Juana Manuela Correu, který bojuje o svůj život,“ připomněl Todt novinářům zhoršující se Correův stav.
„Tak to prostě je. Musíme se z toho poučit a musíme si být jisti, že víme, proč došlo ke ztrátě života.“
Bývalý šéf Ferrari je toho názoru, že navzdory nejnovějším úpravám v oblasti bezpečnosti nebude motorsport nikdy zcela bezpečný.
Todt rovněž podotkl, že v současném motorsportu dochází k nehodám s fatálními následky jen velmi zřídka. Jeho slova částečně potvrdil pilot formule 3 Alex Peroni, který ze včerejší hrůzostrašně vypadající nehody odešel bez pomoci záchranného týmu.
„Podíváme – li se na motorsport, tak uvidíme, že má na svědomí méně lidí než profesionální cyklistika. Nemůžeme z toho ale mít radost, protože i jedna oběť je příliš mnoho.“
„Stále tak chceme bojovat za bezpečnost, motorsport je ale bohužel nebezpečný. Méně než býval, ale stále. A čas od času nám přichystá takovýto budíček.“
Třiasedmdesátiletý prezident FIA se v Monze rovněž rozpovídal na téma systému ochranné svatozáře „halo“, jejíž zavedení podporoval.
„Čas od času mívají lidé krátkou paměť. Před pár měsíci jsme představili ‚halo‘ a někteří lidé říkali, že to nepotřebujeme. Když o svatozáři mluvíme dnes, tak ti samí lidé pro změnu říkají, že potřebujeme víc než jen to.“
„Pokud nesete zodpovědnost a víte, že by takový systém mohl některým věcem předcházet, tak ho musíte zavést. Naneštěstí ale svatozář neumí zabránit všemu.“
Jean Todt uvedl, že FIA monitoruje různé nehody napříč všemi kategoriemi motorsportu za účelem sbírání nových poznatků a posilování bezpečnosti.
„Myslím, že v tomto roce jsme již napříč celým světem zaznamenali 21 úmrtí. Toto číslo však také zahrnuje maršály a diváky.“
„Situaci monitorujeme každý den. Hodně se věnujeme monopostům, závodům formule 1, formule 2, formule 3. Musíme ale také věnovat pozornost motokárám, kde závodí tisíce lidí a my nechceme, aby se někomu z nich cokoliv stalo. To je náš cíl.“
Foto: Getty Images / Charles Coates