Todt chce další bezpečnostní opatření. I jedna oběť je moc, říká

Jean Todt mluvil v Monze s novináři na téma bezpečnosti motorsportu. Podle šéfa FIA je i nadále nutné pracovat na zlepšování bezpečnosti pilotů.
Todt chce další bezpečnostní opatření. I jedna oběť je moc, říká

„Minulý týden ve Spa jsme byli svědky toho, jak Hubert přišel o život. O týden později myslíme na Juana Manuela Correu, který bojuje o svůj život,“ připomněl Todt novinářům zhoršující se Correův stav.

„Tak to prostě je. Musíme se z toho poučit a musíme si být jisti, že víme, proč došlo ke ztrátě života.“

Bývalý šéf Ferrari je toho názoru, že navzdory nejnovějším úpravám v oblasti bezpečnosti nebude motorsport nikdy zcela bezpečný.

Todt rovněž podotkl, že v současném motorsportu dochází k nehodám s fatálními následky jen velmi zřídka. Jeho slova částečně potvrdil pilot formule 3 Alex Peroni, který ze včerejší hrůzostrašně vypadající nehody odešel bez pomoci záchranného týmu.

„Podíváme – li se na motorsport, tak uvidíme, že má na svědomí méně lidí než profesionální cyklistika. Nemůžeme z toho ale mít radost, protože i jedna oběť je příliš mnoho.“

Někteří si neuvědomují, jak nebezpečný je tohle sport, říká Hamilton

Někteří si neuvědomují, jak nebezpečný je tohle sport, říká Hamilton

„Stále tak chceme bojovat za bezpečnost, motorsport je ale bohužel nebezpečný. Méně než býval, ale stále. A čas od času nám přichystá takovýto budíček.“

Třiasedmdesátiletý prezident FIA se v Monze rovněž rozpovídal na téma systému ochranné svatozáře „halo“, jejíž zavedení podporoval.

„Čas od času mívají lidé krátkou paměť. Před pár měsíci jsme představili ‚halo‘ a někteří lidé říkali, že to nepotřebujeme. Když o svatozáři mluvíme dnes, tak ti samí lidé pro změnu říkají, že potřebujeme víc než jen to.“

„Pokud nesete zodpovědnost a víte, že by takový systém mohl některým věcem předcházet, tak ho musíte zavést. Naneštěstí ale svatozář neumí zabránit všemu.“

Jean Todt uvedl, že FIA monitoruje různé nehody napříč všemi kategoriemi motorsportu za účelem sbírání nových poznatků a posilování bezpečnosti.

„Myslím, že v tomto roce jsme již napříč celým světem zaznamenali 21 úmrtí. Toto číslo však také zahrnuje maršály a diváky.“

Šampion GP3 Anthoine Hubert nepřežil nehodu ve formuli 2, Correa zraněný

Šampion GP3 Anthoine Hubert nepřežil nehodu ve formuli 2, Correa zraněný

„Situaci monitorujeme každý den. Hodně se věnujeme monopostům, závodům formule 1, formule 2, formule 3. Musíme ale také věnovat pozornost motokárám, kde závodí tisíce lidí a my nechceme, aby se někomu z nich cokoliv stalo. To je náš cíl.“

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: Nezapomenutelné závody: Grand Prix Itálie 2010 a poslední vítězství Ferrari na domácí půdě

14:09 | Padlo rozhodnutí.... v Imole se tento víkend pojede nakonec bez diváků.
12:50 | Pierre Gasly potvrzen v týmu AlphaTauri pro rok 2021.
9:35 | Mercedes a Aston Martin budou více spolupracovat, což se určitě promítne i ve F1. Mercedes navýší podíl v Astonu na 20 %. Ten získá přístup k technologiím elektrických pohonů.
27. října | Kvůli dvoudennímu víkendu v Imole se musela měnit pravidla a další věci. Méně bude i pneumatik. Místo 13 sad jen 10: dvě sady tvrdých, dvě střední a šest měkkých. Tři sady musí být po tréninku vráceny.

GP Emilia Romagna

Sobota 31. října 2020
Trénink 10.00–11.30
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 1. listopadu 2020
Závod 13.10