Todt jako prezident FIA má podle svých slov jen velmi omezené možnosti, jak zasahovat do oblasti vývoje a ceny pohonných jednotek ve formuli 1.
„Co mám dělat? Máme určité rozhodovací procesy, které nelze jen tak změnit. To je demokracie,“ říká Todt pro Auto Motor und Sport.
„Budu bojovat o cenu motorů pro malé týmy. Budu dělat maximum, ale nemohu zaručit výsledek.“
Pokud jde o vývoj pohonných jednotek, tam je podle Todta situace složitější. „Zmrazit vývoj má smysl pouze v případě, že jsou jednotlivé motory přibližně na stejné úrovni. Na druhou stranu, nemůžeme teď trestat Mercedes za to, že odvedl dobrou práci.“
Red Bull navrhuje změnu, která by vyřešila všechny problémy a to včetně ceny a zvuku. Podle rakouské stáje by měl existovat motor V6 se dvěma turby a jednotným ERSem. Todt to ale označil za „nesmysl“.
Prezident FIA okomentoval také možnost, že příští rok uvidíme na startu jen 18 vozů. Caterham hledá kupce, Marussia oficiálně skončila, i když se ještě pokoušela dostat do Abú Dhabí.
Todt bagatelizoval možnost nasazení třetích vozů, které už jsou mimochodem velmi nepravděpodobné, protože by se nestihly připravit.
„Pokud tu bude v příštím roce jen devět týmů, pak budeme mít na startu 18 vozů. Zažili jsme období v MotoGP, kde bylo na startu jen 16 motorek.“