Tlačítek na volantu začíná být trochu moc, říkají jezdci Ferrari

KERS a nastavitelná zadní křídla přidělají jezdcům práci, ovládání všech systémů za jízdy jim zabere hodně času a nebude snadné udržet soustředění na dění na trati.
Tlačítek na volantu začíná být trochu moc, říkají jezdci Ferrari

Letos nastane ve formuli 1 ne zcela nepodobná situace roku 2009. Tehdy jezdci měli také KERS a nastavitelné křídlo, ovšem přední. A i když bylo zamýšleno pro usnadnění předjíždění, využívali ho málo.

Letošní novinka - zadní nastavitelné křídlo - bude pravděpodobně využívána mnohem častěji, protože by měla relativně významně zvýšit maximální rychlost vozu. K tomu se přidává ovládání KERS, což spolu s dalšími změnami v nastavení monopostu, které jezdec provádí za jízdy, bude vyžadovat nemalou pozornost.

"Pokud se špatně rozhodnete a máte za sebou tři auta, můžete se během chvilky propadnout z prvního na čtvrté místo. Na volantu musíme dělat hodně věcí a při tom řídit auto," uvedl Felipe Massa. "Dá se to zvládnout, ale z pohledu jezdce to není zrovna úžasné. V každé zatáčce musíte stisknout tři nebo čtyři tlačítka, což už je moc."

Názor svého týmového kolegy podpořil Fernando Alonso. Podle Španěla je řízení formule 1 čím dál těžší kvůli všem úkonům, které musí jezdec na volantu provádět. "Aniž bychom si to uvědomovali, ztrácíme soustředění na řízení," řekl.

Návrat systémů na rekuperaci kinetické energie sice znamená tlačítko na volantu navíc ve srovnání s minulým rokem, přesto je pro Massu v něčem pozitivní. Hmotnost jezdce totiž bude znovu velmi důležitá. "V roce 2011 bude důležitý každý kilogram. Naštěstí jsem asi nejlehčí jezdec formule 1," dodal.

Diskuze (117) Další článek: McLaren: Také letos se na voze objeví technické inovace
26. května | Verstappen má pro závod 5 sad čerstvých hyperměkkých pneumatik. Tolik jich ale asi potřebovat nebude. odkaz
26. května | Laudy se zeptali, jak by řešil Verstappena: Vyměnil Za koho? Jeho mozek!
26. května | Ferrari si nakonec nechá nové zadní zavěšení. Ve čtvrtek po problémech v Barceloně zkoušelo zpět staré zavěšení. To… odkaz

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink Ricciardo (1:11.786)
Kvalifikace Ricciardo (1:10.810)
Neděle 27. května 2018
Závod Ricciardo