Tlačítek na volantu začíná být trochu moc, říkají jezdci Ferrari

KERS a nastavitelná zadní křídla přidělají jezdcům práci, ovládání všech systémů za jízdy jim zabere hodně času a nebude snadné udržet soustředění na dění na trati.
Tlačítek na volantu začíná být trochu moc, říkají jezdci Ferrari

Letos nastane ve formuli 1 ne zcela nepodobná situace roku 2009. Tehdy jezdci měli také KERS a nastavitelné křídlo, ovšem přední. A i když bylo zamýšleno pro usnadnění předjíždění, využívali ho málo.

Letošní novinka - zadní nastavitelné křídlo - bude pravděpodobně využívána mnohem častěji, protože by měla relativně významně zvýšit maximální rychlost vozu. K tomu se přidává ovládání KERS, což spolu s dalšími změnami v nastavení monopostu, které jezdec provádí za jízdy, bude vyžadovat nemalou pozornost.

"Pokud se špatně rozhodnete a máte za sebou tři auta, můžete se během chvilky propadnout z prvního na čtvrté místo. Na volantu musíme dělat hodně věcí a při tom řídit auto," uvedl Felipe Massa. "Dá se to zvládnout, ale z pohledu jezdce to není zrovna úžasné. V každé zatáčce musíte stisknout tři nebo čtyři tlačítka, což už je moc."

Názor svého týmového kolegy podpořil Fernando Alonso. Podle Španěla je řízení formule 1 čím dál těžší kvůli všem úkonům, které musí jezdec na volantu provádět. "Aniž bychom si to uvědomovali, ztrácíme soustředění na řízení," řekl.

Návrat systémů na rekuperaci kinetické energie sice znamená tlačítko na volantu navíc ve srovnání s minulým rokem, přesto je pro Massu v něčem pozitivní. Hmotnost jezdce totiž bude znovu velmi důležitá. "V roce 2011 bude důležitý každý kilogram. Naštěstí jsem asi nejlehčí jezdec formule 1," dodal.

Další článek: McLaren: Také letos se na voze objeví technické inovace

18:07 | Podle dřívějších spekulací ohledně kalendáře 2022 bychom v příštím roce už Imolu v kalendáři vidět neměli. Nicméně starosta tvrdí, že brzy potvrdí smlouvu do roku 2025. Podle italského formulapassion by se mělo jet v termínu GP Francie (že by konec Paul Ricardu?).
17:34 | W Series mění plány. Místo finále v Mexiku budou dva závody v Austinu.
15:03 | První závod v Miami se pojede 8. května 2021. Potvrdili to organizátoři.
22. září | Ferrari potvrdilo, že Charles Leclerc dostane v Soči novou pohonnou jednotku. Čeká ho tak start z konce pole. Kdy novou a vylepšenou pohonnou jednotku nasadí Sainz se rozhodne později.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00