Tilke: Závod v Rusku už netrpělivě očekávám

Tilke: Závod v Rusku už netrpělivě očekávám

Generální ředitel společnosti Formule Soči a Hermann Tilke poskytují průběžný pohled na stavbu nového okruhu v Soči, kde by se od roku 2014 měla pravidelně konat Velká cena Ruska.

Alexandr Bogdanov (generální ředitel společnosti Formule Soči): "Stavba okruhu v Soči jde podle plánů, každý den okruh nabývá reálnějších obrysů. Trať bude dlouhá 5854 metrů, zařadí se tak mezi jednu z nejdelších ve formuli 1. Plánuje se, že autodrom bude sloužit pro organizaci různých závodnických sérií. Promýšlíme možnost pořádání motocyklových závodů vyšší úrovně – Moto GP, World Superbike apod.  

ОАО «Центр «Омега», společnost, která zabezpečuje kontrolu projektování a stavby tratě, organizuje práci více než tisíce lidí, a to jak inženýrů – techniků, tak i řemeslníků, aby dosáhla všech naplánovaných výsledků. Navíc také řídí činnost téměř sta strojů. Kontrolu stavby provádějí ruští specialisté ze společnost Tilke GmbH.

Pokud budeme shrnovat průběh roku 2012, můžeme mluvit o tom, že se společnost Formule Soči maximálně zapojila do procesu příprav ruské etapy šampionátu, kvůli tomu také významně posílila pracovní kontakty s mezinárodním pořadatelem. Těsná spolupráce s Formula One Group Bernieho Ecclestonea nám dává víru v to, že se Grand Prix bude konat včas a na vysoké úrovni."

Hermann Tilke (dvorní architekt tratí formule 1 a hlava společnosti Tilke GmbH & Co. KG): "S ОАО «Центр «Омега» a se společností Formule Soči důsledně pracujeme na projektu Velká cena Ruska a jsme spokojeni, že všechny práce jdou podle plánů. Velký ohled bereme také na významné množství koordinačních činnosti s objekty stavěnými kvůli olympiádě.

Tento autodrom bude bez pochyb odpovídat všem potřebám formule 1, možná také Moto GP. Trať je hodně rychlá a technicky zajímavá s řadou poutavých zvláštností. Bude to fantastický sportovní objekt. Jeho hlavním odlišovacím znakem bude to, že závodní dráha prochází skrz Olympijský park. Ve věci „unikátní trať“ v Soči jsem pozitivně naladěn a netrpělivě očekávám triumfální start formule 1 v Rusku."

Momentálně už je trať v Soči sice rozestavěná, její finální podoba je však zatím kdesi ve vzdálené budoucnosti. Podkladová vrstva asfaltu již položena byla a na některých částech okruhu se dokonce rozkládá i celá vrstva první.

Už v roce 2014 budou jezdci po směru hodinových ručiček projíždět dvanáct pravotočivých a šest levotočivých zatáček v každém kole sočského okruhu a dočkají se i mnoha technických a rychlostních zajímavostí. Maximální rychlost tady vystoupá až na 320 km/h a piloti si ji budou moci plnými doušky vychutnat především na 650 metrů dlouhé rovince mezi první a druhou zatáčkou. Průměrná rychlost potom bude na novém okruhu 215 km/ h.

Základní infrastrukturu trati tvoří hlavní tribuna, řídící věž, zázemí týmů, boxy a zdravotnické centrum.

Hlavní tribuna bude vyčnívat naproti boxům a její kapacita bude celých 13 600 míst. K její výstavbě se využívají nejnovější technologie tak, aby byla pro všechny návštěvníky nového okruhu skutečně bezpečná. Pro nové komentátorské kabiny je připraveno nejvyšší podlaží.

Řídící věž se propojí s budovami boxů (pit building). Jejich základnu bude tvořit 33 boxů, nad kterými svá místa zaujmou tři patra plná místností pro diváky, kterým projektanti také poskytnou možnost nadýchat se čerstvého vzduchu na střešní terase. Převážnou část prvního patra zabere tiskové centrum, vedle něj je pak zamýšleno prostorné podium. Část prvního, druhé a třetí patro, stejně jako střešní terasa, budou moci využívat především členové paddock klubu. Rozvod inženýrských sítí a postupné vybavování těchto prostor by mělo probíhat už od jara následujícího roku.

Nový okruh jistě ocení především lidé s omezenými možnosti pohybu, neboť projektanti při sestavování plánů mysleli i na ně. Většina komplexu bude totiž naprosto bezbariérová, což zajistí především velké množství výtahů a dalších speciálních zařízení pro pohyb tělesně postižených.

Doporučujeme

Články odjinud