Testy po závodech sice zvýší náklady týmů, ale na druhé straně přinesou úsporu v konci jezdění na rovinkách či předváděcích akcí.
Pokud bude Mezinárodní automobilová federace souhlasit, týmy se příští rok vrátí k sezónnímu testování, a skončí tak jeho několikaletý zákaz.
"Historicky jsem vždy podporoval limity testování, stejně jako celou řadu dalších omezení, ale tento kompromis o testování na okruhu v úterý, středu a čtvrtek po závodě v Evropě je celkem praktický," řekl šéf McLarenu Martin Whitmarsh Autosportu.
Tím, že budou testovat bezprostředně po závodech, ušetří týmy logistické náklady. A nejen to.
"Také jsme odstranili nadbytečné demo jízdy, aerodynamické jízdy a test mladých talentů," prozradil Whitmarsh. "Bylo dosaženo rovnováhy a kompromisu, který jak doufám, má podporu většiny týmů."
"Nicméně musíme dál hledat cesty, jak ušetřit náklady malým týmům, a pamatovat na výzvy, kterým čelíme jako byznys."
Jedním z nápadů je zpeněžit testy. "Trochu jsme se o to pokoušeli, a když testujete společně, můžete uzavřít dohodu s okruhy. Ale je to spíš záležitost držitele obchodních práv, protože když jezdíme spolu, práva má on," dodal šéf McLarenu.