Testy v Jerezu uzavřel nejlepším časem Alonso

Ferrari obsadilo v pátek první místo výsledkové listiny, ale dobrý den to pro něj nebyl. Za Alonsem se umístili Vergne a Hamilton.
Testy v Jerezu uzavřel nejlepším časem Alonso

17:00 - konec
Ferrari si v pátek evidentně potřebovalo napravit sebevědomí, a tak Alonso hned ráno zajel několik rychlých kol na měkkých pneumatikách a obsadil první pozici, která mu zůstala až do konce jízd. Na F2012 ale znovu nastaly technické problémy a odpoledne jezdil Španěl jen sporadicky, celkově si připsal nejméně kol ze všech. Ztratil tak podobně jako ve čtvrtek půl dne jízd a Maranellští budou mít po návratu domů hodně práce.

Za Alonsem se utvořila velmi kompaktní skupina jezdců s vyrovnanými časy, vedl ji Vergne před Vettelem, Hamiltonem, Grosjeanem a Kobajašim. Lotus měl menší problémy s únikem chladící kapaliny, přesto Francouz zvládl 95 kol. Jeho tým oznámil, že už ví, jak tyto potíže do Barcelony vyřeší.

Hranici 100 kol dnes překonali poslední dva jezdci Senna a Trulli. Odpoledne zůstal Brazilcův Williams stát podruhé na trati, tentokrát však kvůli technické závadě. To znamenalo třetí páteční červené vlajky. Ital v barvách Caterhamu byl se svojí premiérou v CT01 spokojený.

Příští testy jsou na programu od 21. února v Barceloně.

Testy - Jerez, 10. 2. 2012

P. Jezdec Tým Čas Ztráta Kola
1 Fernando Alonso Ferrari  1:18.877
39
2 Jean-Eric Vergne Toro Rosso  1:19.597   0.720 80
3 Sebastian Vettel Red Bull  1:19.606   0.729 50
4 Lewis Hamilton McLaren  1:19.640   0.763 86
5 Romain Grosjean Lotus  1:19.729   0.852 95
6 Kamuj Kobajaši Sauber  1:19.834   0.957 76
7 Nico Hülkenberg Force India  1:19.977   1.100 90
8 Bruno Senna Williams  1:20.132   1.255 125
9 Jarno Trulli Caterham  1:22.198   3.321 117

15:00
Odpoledne se v Jerezu odvíjelo v poklidném tempu a pořadí se na předních místech neměnilo. Jezdci se soustředili spíš na delší jízdy s větším množstvím paliva.

Hlavní událostí tak byla první páteční měřená kola Sebastiana Vettela. Porucha elektroniky RB8 mu nakonec umožnila zajet první čas až kolem půl třetí. Němec ale hned zajížděl velmi konzistentní hodnoty.

Krátce před třetí hodinou znovu zavlály červené vlajky, když na trati zůstal stát Kamuj Kobajaši. Japonce zradila hydraulika.

P. Jezdec Tým Čas Ztráta Kola
1  Alonso Ferrari  1:18.877
26
2  Vergne Toro Rosso  1:19.597   0.720 55
3  Hamilton McLaren  1:19.640   0.763 58
4  Grosjean Lotus  1:19.729   0.852 52
5  Kobajaši Sauber  1:19.834   0.957 59
6  Hülkenberg Force India  1:19.977   1.100 57
7  Vettel Red Bull  1:20.072   1.195 13
8  Senna Williams  1:20.132   1.255 98
9  Trulli Caterham  1:22.198   3.321 78


12:00
V druhé části dopoledne ještě víc zrychlil Fernando Alonso a dostal se pod hranici 1:19, bylo to ovšem znovu na měkkých pneumatikách. Zatímco Španěl disponoval velkým náskokem, rozestupy na dalších pozicích byly mezi Vergnem, Hamiltonem, Grosjeanem a Kobajašim minimální.

Další problémy postihly Red Bull. Zatímco první den Webber ztratil celé dopoledne kvůli zpožděné dodávce zadního křídla, Vettel dnes přišel o dopolední jezdění kvůli technickým potížím s elektronikou. Auto měl opravené až chvíli před 12. hodinou a první měřené kolo zajede až odpoledne.

Dopoledne se v Jerezu také objevily na krátkou chvíli červené vlajky. Na trati se ocitly nečistoty (zřejmě úlomky z vozu), ale maršálové je rychle odstranili.

P. Jezdec Tým Čas Ztráta Kola
1  Alonso Ferrari  1:18.877
22
2  Vergne Toro Rosso  1:19.667   0.790 26
3  Hamilton McLaren  1:19.673   0.796 27
4  Grosjean Lotus  1:19.729   0.852 24
5  Kobajaši Sauber  1:19.834   0.957 25
6  Hülkenberg Force India  1:20.056   1.179 33
7  Trulli Caterham  1:23.215   4.338 40
8  Senna Williams  1:23.217   4.340 55

9:00
Mercedes po třech dnech testů opustil Jerez, takže v pátek jsou na trati jen letošní vozy. Na úvod se nejrychlejším časem zapsal Fernando Alonso na měkkých pneumatikách, Ferrari tento týden poprvé prolomilo hranici 1:20.

Za Španělem se seřadili Kamuj Kobajaši a Nico Hülkenberg. Premiéru v letošním voze má dnes Jarno Trulli. Ital dostal do rukou CT01 až po testovacím jezdci van der Gardeovi, ale hned pochválil zpětnou vazbu z řízení, která mu loni dělala velké potíže.

Počasí je znovu velmi chladné, teplota vzduchu se při otevření boxové uličky pohybovala kolem nuly.

P. Jezdec Tým Čas Ztráta Kola
1  Alonso Ferrari 1:19.289
12
2  Kobajaši Sauber 1:20.696 1.407 18
3  Vergne Toro Rosso 1:21.353 2.064 7
4  Trulli Caterham 1:24.172 4.883 9
5  Senna Williams 1:26.214 6.925 9
6  Grosjean Lotus 1:31.730 12.441 6
7  Hamilton McLaren 1:43.061 23.772 5
Další článek: Lotus dělá dobrý dojem i na konkurenci

10:29 | Toto Wolff neočekává, že Hamilton podepíše novou smlouvu před koncem sezóny.
9:46 | Stejně jako vloni, také letos budou v Bahrajnu tři DRS zóny.
24. listopadu | Formule E chystá první noční závod... pojede se jak jinak než v Saúdské Arábii. Pojede se na konci února, místní slibují energeticky méně náročné LED osvětlení. Elektrická energie bude z obnovitelných zdrojů.
19. listopadu | Alfa Romeo nasadí do testů po sezóně Illota. Ferrari Fuoca a Shwartzmana.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10