Ferrari obsadilo v pátek první místo výsledkové listiny, ale dobrý den to pro něj nebyl. Za Alonsem se umístili Vergne a Hamilton.
17:00 - konec
Ferrari si v pátek evidentně potřebovalo napravit sebevědomí, a tak Alonso hned ráno zajel několik rychlých kol na měkkých pneumatikách a obsadil první pozici, která mu zůstala až do konce jízd. Na F2012 ale znovu nastaly technické problémy a odpoledne jezdil Španěl jen sporadicky, celkově si připsal nejméně kol ze všech. Ztratil tak podobně jako ve čtvrtek půl dne jízd a Maranellští budou mít po návratu domů hodně práce.
Za Alonsem se utvořila velmi kompaktní skupina jezdců s vyrovnanými časy, vedl ji Vergne před Vettelem, Hamiltonem, Grosjeanem a Kobajašim. Lotus měl menší problémy s únikem chladící kapaliny, přesto Francouz zvládl 95 kol. Jeho tým oznámil, že už ví, jak tyto potíže do Barcelony vyřeší.
Hranici 100 kol dnes překonali poslední dva jezdci Senna a Trulli. Odpoledne zůstal Brazilcův Williams stát podruhé na trati, tentokrát však kvůli technické závadě. To znamenalo třetí páteční červené vlajky. Ital v barvách Caterhamu byl se svojí premiérou v CT01 spokojený.
Příští testy jsou na programu od 21. února v Barceloně.
Testy - Jerez, 10. 2. 2012
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kola |
1 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:18.877 |
|
39 |
2 |
Jean-Eric Vergne |
Toro Rosso |
1:19.597 |
0.720 |
80 |
3 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:19.606 |
0.729 |
50 |
4 |
Lewis Hamilton |
McLaren |
1:19.640 |
0.763 |
86 |
5 |
Romain Grosjean |
Lotus |
1:19.729 |
0.852 |
95 |
6 |
Kamuj Kobajaši |
Sauber |
1:19.834 |
0.957 |
76 |
7 |
Nico Hülkenberg |
Force India |
1:19.977 |
1.100 |
90 |
8 |
Bruno Senna |
Williams |
1:20.132 |
1.255 |
125 |
9 |
Jarno Trulli |
Caterham |
1:22.198 |
3.321 |
117 |
15:00
Odpoledne se v Jerezu odvíjelo v poklidném tempu a pořadí se na předních místech neměnilo. Jezdci se soustředili spíš na delší jízdy s větším množstvím paliva.
Hlavní událostí tak byla první páteční měřená kola Sebastiana Vettela. Porucha elektroniky RB8 mu nakonec umožnila zajet první čas až kolem půl třetí. Němec ale hned zajížděl velmi konzistentní hodnoty.
Krátce před třetí hodinou znovu zavlály červené vlajky, když na trati zůstal stát Kamuj Kobajaši. Japonce zradila hydraulika.
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kola |
1 |
Alonso |
Ferrari |
1:18.877 |
|
26 |
2 |
Vergne |
Toro Rosso |
1:19.597 |
0.720 |
55 |
3 |
Hamilton |
McLaren |
1:19.640 |
0.763 |
58 |
4 |
Grosjean |
Lotus |
1:19.729 |
0.852 |
52 |
5 |
Kobajaši |
Sauber |
1:19.834 |
0.957 |
59 |
6 |
Hülkenberg |
Force India |
1:19.977 |
1.100 |
57 |
7 |
Vettel |
Red Bull |
1:20.072 |
1.195 |
13 |
8 |
Senna |
Williams |
1:20.132 |
1.255 |
98 |
9 |
Trulli |
Caterham |
1:22.198 |
3.321 |
78 |
12:00
V druhé části dopoledne ještě víc zrychlil Fernando Alonso a dostal se pod hranici 1:19, bylo to ovšem znovu na měkkých pneumatikách. Zatímco Španěl disponoval velkým náskokem, rozestupy na dalších pozicích byly mezi Vergnem, Hamiltonem, Grosjeanem a Kobajašim minimální.
Další problémy postihly Red Bull. Zatímco první den Webber ztratil celé dopoledne kvůli zpožděné dodávce zadního křídla, Vettel dnes přišel o dopolední jezdění kvůli technickým potížím s elektronikou. Auto měl opravené až chvíli před 12. hodinou a první měřené kolo zajede až odpoledne.
Dopoledne se v Jerezu také objevily na krátkou chvíli červené vlajky. Na trati se ocitly nečistoty (zřejmě úlomky z vozu), ale maršálové je rychle odstranili.
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kola |
1 |
Alonso |
Ferrari |
1:18.877 |
|
22 |
2 |
Vergne |
Toro Rosso |
1:19.667 |
0.790 |
26 |
3 |
Hamilton |
McLaren |
1:19.673 |
0.796 |
27 |
4 |
Grosjean |
Lotus |
1:19.729 |
0.852 |
24 |
5 |
Kobajaši |
Sauber |
1:19.834 |
0.957 |
25 |
6 |
Hülkenberg |
Force India |
1:20.056 |
1.179 |
33 |
7 |
Trulli |
Caterham |
1:23.215 |
4.338 |
40 |
8 |
Senna |
Williams |
1:23.217 |
4.340 |
55 |
9:00
Mercedes po třech dnech testů opustil Jerez, takže v pátek jsou na trati jen letošní vozy. Na úvod se nejrychlejším časem zapsal Fernando Alonso na měkkých pneumatikách, Ferrari tento týden poprvé prolomilo hranici 1:20.
Za Španělem se seřadili Kamuj Kobajaši a Nico Hülkenberg. Premiéru v letošním voze má dnes Jarno Trulli. Ital dostal do rukou CT01 až po testovacím jezdci van der Gardeovi, ale hned pochválil zpětnou vazbu z řízení, která mu loni dělala velké potíže.
Počasí je znovu velmi chladné, teplota vzduchu se při otevření boxové uličky pohybovala kolem nuly.
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kola |
1 |
Alonso |
Ferrari |
1:19.289 |
|
12 |
2 |
Kobajaši |
Sauber |
1:20.696 |
1.407 |
18 |
3 |
Vergne |
Toro Rosso |
1:21.353 |
2.064 |
7 |
4 |
Trulli |
Caterham |
1:24.172 |
4.883 |
9 |
5 |
Senna |
Williams |
1:26.214 |
6.925 |
9 |
6 |
Grosjean |
Lotus |
1:31.730 |
12.441 |
6 |
7 |
Hamilton |
McLaren |
1:43.061 |
23.772 |
5 |