Skončily letošní předposlední předsezónní testy a s Jerezem se nejlepším časem roku rozloučil Jenson Button. Druhý byl Kubica, třetí Kobajaši.
Poslední den v Jerezu panovaly ideální podmínky, poprvé tento týden vůbec nepršelo. Button využil suchou trať hned ráno a zajel nejrychlejší čas letošní sezóny na této trati. Podobnou strategii zvolily také ostatní týmy, na začátku trénovaly rychlá kola, po zbytek dny se pak věnovaly delším jízdám.
Tímto způsobem si zajistil druhé místo Robert Kubica, ale Kamuj Kobajaši posunul tým Sauber na třetí místo až odpoledne. Chvíli po otevření boxové uličky Japonce zradil vůz a zůstal stát na trati.
Dále se ve výsledkové listině seřadili Liuzzi, Rosberg a Alonso. Ferrari zapůsobilo konzistencí a rychlostí v dlouhých jízdách. Italové zatím potvrzují Buttonova slova o favoritovi úvodu letošní sezóny.
Sedmé a osmé místo obsadily týmy Red Bullu a Marka Webbera znovu postihla technická závada. Australanovi museli mechanici vyměnit motor. Devátou příčku si připsal Nico Hülkenberg s Williamsem FW32.
Na konci výsledkové listiny bojovali nováčci Virgin a Lotus. Vítěz není zřejmý, protože Glock sice byl rychlejší než Trulli, ale službu mu vypověděla hydraulika a odjel jen 28 kol, zatímco soupeř s vozem z Malajsie odkroužil bez větších problémů nejvíc kol ze všech.
Fotogalerie
Testy - Jerez, 20. 1. 2010
P |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kola |
1 |
Jenson Button |
McLaren |
01:18,871 |
- |
108 |
2 |
Robert Kubica |
Renault |
01:19,114 |
00:00,243 |
117 |
3 |
Kamuj Kobajaši |
BMW Sauber |
01:19,188 |
00:00,317 |
117 |
4 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India |
01:19,650 |
00:00,779 |
80 |
5 |
Nico Rosberg |
Mercedes GP |
01:20,061 |
00:01,190 |
130 |
6 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
01:20,436 |
00:01,565 |
137 |
7 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso |
01:21,053 |
00:02,182 |
139 |
8 |
Mark Webber |
Red Bull Racing |
01:21,194 |
00:02,323 |
87 |
9 |
Nico Hülkenberg |
Williams |
01:21,919 |
00:03,048 |
137 |
10 |
Timo Glock |
Virgin Racing |
01:22,433 |
00:03,562 |
28 |
11 |
Jarno Trulli |
Lotus F1 |
01:23,470 |
00:04,599 |
141 |