Pirelli si stěžuje, že data z dosavadních testů širších pneumatik nejsou dostatečně kvalitní.
Příští rok budou zavedeny nové širší pneumatiky, které Pirelli stále vyvíjí. K tomu potřebuje testy a dostalo jich docela hodně. Testování se účastní Mercedes, Ferrari a Red Bull. Zatím se podařilo odjet téměř 5 tisíc km.
V příštím roce se ale mění také aerodynamická pravidla. Nazout pneumatiky na aktuální vozy by bylo k ničemu. Tři týmy proto připravily hybridní vozy. Ty mají o 10 % více přítlaku než současné monoposty a mají simulovat situaci v příštím roce. Podle aktuálních dat je to ale málo. Auta budou mít v roce 2017 reálně ještě o 20 % a možná dokonce o 40 % více přítlaku.
Pirelli se snaží s FIA situaci vyřešit. „U těchto hybridních vozů nám chybí přítlak,“ uvedl Mario Isola, kterého cituje Motorsport.com. „Týmy se snaží pro další test zvýšit úroveň přítlaku.“
Podle Isoly není možné s nižším přítlakem posoudit degradaci, které budou pneumatiky v příštím roce čelit.
„Nemáme moc času. Víme, že pracují na autě, které generuje větší přítlak. Vědí, že musí reagovat rychle a my víme, že pro to dělají vše.“
Není to jediné téma, o kterém se v zákulisí diskutuje. Pirelli stále lobuje za to, aby se předsezónní testy alespoň částečně přesunuly mimo Evropu – do míst, kde budou vyšší a tedy reprezentativnější teploty. Nejčastěji se hovoří o Bahrajnu.
Foto: Pirelli