Testy na dynamometru neukazovaly takové problémy, zní z Hondy

Honda přiznala, že ji překvapila její špatná situace v letošní sezóně formule 1, předsezónní testy na dynamometru totiž žádné problémy se spolehlivostí nenaznačovaly.
Testy na dynamometru neukazovaly takové problémy, zní z Hondy

Japonská značka prožívá další náročnou sezónu. Pohonné jednotky o nedostatečném výkonu a problémy s jejich spolehlivostí trápí nejen Hondu, ale také tým McLaren, jehož výhradním dodavatelem motorů Honda již třetím rokem je.

V Ázerbájdžánu McLaren získal první letošní body. Šéf programu Hondy ve formuli 1 Jusuke Hasegawa řekl, že zlepšení z pohledu výkonnosti nebylo tak velké, jak automobilka očekávala, více ji ale překvapila situace se spolehlivostí.

„Spoustu částí jsme nemohli otestovat na dynamometru, takže je normální, že potřebujeme zkontrolovat některé funkce v autě,“ řekl Hasegawa. „Největší z nich je olejová vana, měli jsme na ní veškeré vybavení, ale nedokázali jsme nasimulovat stejné přetížení jako v autě.“

„Samozřejmě při návrhu musíme teoreticky uvažovat o skutečném stavu vozu, někdy ale ta situace není stejná, proto jsme nejprve měli nějaké problémy s olejovou vanou.“

„Druhý problém představovaly vibrace. Na dynamometru je model tužší a těžší, v důsledku toho auto nevytváří synchronní vibrace, ale na autě s převodovkou a pneumatikami je úroveň setrvačnosti mnohem nižší.“

„Malá setrvačnost ne vždy vytváří vibrace, ale je to úplně jiné než na dynamometru, proto jsme se potýkali s velkými vibracemi na voze. Samozřejmě jsme čekali určité vibrace, ale byly mnohem větší, než jsme si mysleli.“

Zachováváme si náš koncept

Honda neustále vyvíjí svou pohonnou jednotku. Na rakouském Red Bull Ringu představila třetí specifikaci svého motoru, v další fázi sezóny by měla být nasazena také čtvrtá specifikace, na které Honda nyní pracuje.

„Nepřestáváme vyvíjet, musíme pokračovat ve vylepšování,“ dodal Hasegawa. „Samozřejmě nejdůležitější jsou výkonnost a výsledky, všechno je to ale také o sbírání zkušeností do budoucna. V porovnání s minulým rokem jsme museli změnit náš koncept, ale pro příští rok si ponecháme ten současný.“

„Je dobře, že můžeme použít stejný koncept, protože letošní vývoj a zlepšení je přímo propojen s příštím rokem. Nemusíme proto přestat se současným vývojem, z tohoto pohledu jsme již začali pracovat na příštím roce.“

Foto: Getty Images / Dan Mullan

Diskuze (52) Další článek: Pirelli už ví, proč došlo k poškození pneumatiky u Vettela
10:08 | A Ferrari potvrdilo totéž.
10:06 | Alfa Romeo oficiálně potvrdila účast Micka Schumachera v sezónních testech.
9:45 | Dnes se koná klíčová schůzka, na které budou týmy projednávat změny pravidel a další novinky pro období po roce 2020.
25. března | Jody Egginton je novým technickým ředitelem Toro Rosso.

GP Bahrajnu 2019

Pátek 29. března 2019
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 30. března 2019
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 31. března 2019
Závod 17.10