Testy by nám s pneumatikami zřejmě moc nepomohly, říká Newey

Týmy se letos musí při zavádění novinek spoléhat na data z továren.
V letošní sezóně byl v rámci snižování nákladů zaveden zákaz testování, který týmům komplikuje práci při řešení problémů s vozem a zavádění novinek. Většina startovního pole si nejvíce stěžuje na výkyvy ve výkonnosti způsobené pneumatikami, ale podle šéfdesignéra Red Bullu Adriana Neweyho by v tomto ohledu testy nemusely vyřešit vše.

"Určitá část problémů, které jsme letos viděli u pneumatik, jsou specifické pro konkrétní okruhy a teploty," řekl. "Pokud netestujete na okruzích, na kterých závodíte, nebo při teplotách závodního víkendu, pak se ty problémy nemusí vůbec projevit."

Zákaz testování celkově změnil přístup týmů k vývoji vozů a v případě Red Bullu Racing se zdá, že jde vše naprosto hladce. Naproti tomu například McLaren dlouho hledal cestu, kudy ven ze začarovaného kruhu problémů vozu MP4-24.

"Když nasazujete něco bez testování, spoléháte se na své vývojové nástroje. Primárně na testy v aerodynamickém tunelu, o něco méně pak na CFD (počítačová dynamika tekutin) a simulace," vysvětloval Newey.

"Jelikož teď nasazujeme nové díly během závodních víkendu, je velmi těžké zaregistrovat malý krok špatným směrem, protože nemůžeme provést srovnávací testy na stejné úrovni, jako jsme byli zvyklí. Ale pátky Grand Prix využíváme pro testování i pro přípravu na zbytek závodního víkendu."

Největší letošní výzvou v průběhu sezóny byl pro Neweyho dvojitý difuzor. Po jeho legalizaci odvolacím soudem nepracoval dva měsíce téměř na ničem jiném, než byla integrace tohoto řešení do vozu RB5. První pokus nepřinesl požadovaný efekt, na podruhé ale už bylo vše podle očekávání.

"Rozhodli jsme, že nemáme dostatek zdrojů pro přepracování převodovky a zadního zavěšení, aby lépe vyhovovaly konceptu dvojitého difuzoru, takže jsme zachovali existují mechanický celek a přizpůsobili ho, jak to nejlépe šlo. První pokus byl náš komplet v Monaku, který znamenal malý krok, ale nefungoval tak, jak bychom chtěli. Druhý krok byl uveden v britské Grand Prix," uvedl Newey.

Zákaz testování ovšem neomezuje jen vývoj letošního vozu, ale i toho pro příští sezónu. Vzhledem k relativní stabilitě pravidel ale problémy nejsou takové, jaké by způsobil zákaz testování v loňské sezóně.

"Je to problém, kterému čelíme každý rok. Loni nebyl vývoj RB4 použitelný na vůz 2009 kvůli změnám v pravidlech. Letos tomu tak není, díly, které vyvineme pro RB5, najdou uplatnění na RB6 a možná i naopak, jak začneme s vývojem RB6," dodal Newey.
Další článek: Bourdais zvažuje soudní žalobu na Toro Rosso

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web
12. srpna | Týmy formule 1 musí během léta na dva týdny uzavřít továrny. Většina týmů si zřejmě vybírá přestávku ode dneška.