Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Peter Fox

Foto: Getty Images / Peter Fox

 Foto: Getty Images / Peter Fox

Foto: Getty Images / Peter Fox

 Foto: Getty Images / Peter Fox

Foto: Getty Images / Peter Fox

 Foto: Getty Images / Peter Fox

Foto: Getty Images / Peter Fox

 Foto: Getty Images / Peter Fox

Foto: Getty Images / Peter Fox

 Foto: Getty Images / Peter Fox

Foto: Getty Images / Peter Fox

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Peter Fox

Foto: Getty Images / Peter Fox

 Foto: Getty Images / Peter Fox

Foto: Getty Images / Peter Fox

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Peter Fox

Foto: Getty Images / Peter Fox

 Foto: Pirelli

Foto: Pirelli

 Foto: Getty Images / Clive Mason
 Foto: Getty Images / Clive Mason
 Foto: Getty Images / Clive Mason
 Foto: Getty Images / Clive Mason
41
Fotogalerie

V první den testů byl nejrychlejší Verstappen před Alonsem a Sainzem

V Bahrajnu dnes začaly předsezónní testy. Na úvod zajel nejrychlejší čas Max Verstappen.

V Bahrajnu dnes začaly třídenní předsezónní testy. Pro týmy to nebylo poprvé, co letošní vozy vyjely na trať. Týmy už absolvovaly samostatně filmovací dny a demojízdy, které jsou ale samozřejmě omezené. V kombinaci se zmrazením vývoje pohonných jednotek a nepříliš velkými změnami pravidel lze očekávat solidní spolehlivost.

Na trati jsme dnes viděli 19 jezdců. Většina týmů nasadila oba závodní jezdce. Výjimkou byl Aston Martin. Dopoledne jezdil Felipe Drugovich. Lance Stroll se zranil při tréninku na kole a testů se vůbec nezúčastní. Druhým týmem, který k prvnímu dni přistoupil odlišně, byl Red Bull. Max Verstappen odjel celý den.

Přestože spolehlivost byla na solidni úrovni a týmy odjely přes 1200 kol, neobešel se úvod testů bez problémů. Hned na začátku dne zastavil na trati Drugovich kvůli elektrickému problému. Viděli jsme tak první letošní červené vlajky. Odpoledne pak Aston Martin zdržel problém s poškozenou podlahou.

U McLarenu měli odpoledne problémy s brzdami. Problémy měli řešit dopoledne také u Alpine. Gasly ale přesto odjel 60 kol.

Nejrychlejší čas zajel Max Verstappen. Na druhém místě skončil Fernando Alonso a třetí místo obsadil Carlos Sainz, který jezdil s vozem Ferrari dopoledne. 

Výsledky

P Jezdec Tým Čas Kol Pneu
1 Max Verstappen Red Bull 1:32.837 157 C3
2 Fernando Alonso Aston Martin 1:32.866 60 C3
3 Carlos Sainz Ferrari 1:33.253 72 C3
4 Charles Leclerc Ferrari 1:33.267 64 C3
5 Lando Norris McLaren 1:33.462 40 C3
6 Lewis Hamilton Mercedes 1:33.508 83 C3
7 Alex Albon Williams 1:33.671 74 C4
8 Čou Kuan-jü Alfa Romeo 1:33.723 67 C3
9 George Russell Mercedes 1:34.174 69 C3
10 Logan Sargeant Williams 1:34.324 75 C3
11 Nico Hulkenberg Haas 1:34.424 51 C3
12 Valtteri Bottas Alfa Romeo 1:34.558 71 C3
13 Nyck de Vries AlphaTauri 1:34.559 85 proto
14 Felipe Drugovich Aston Martin 1:34.564 40 C3
15 Júki Cunoda AlphaTauri 1:34.671 46 C3
16 Pierre Gasly Alpine 1:34.822 60 C2
17 Esteban Ocon Alpine 1:34.871 53 C2
18 Oscar Piastri McLaren 1:34.888 52 C3
19 Kevin Magnussen Haas 1:35.087 57 C3

Sledovali jsme online

 

17:30: První den testů končí. Pokračujeme zítra v 8:00.

17:17: Máme tady druhý dnešní test virtuálního safety caru.

17:13: Alonso tlačí na pilu. Zajede dnes nejrychlejší čas dne? Mimochodem... Jolyon Palmeru říká situaci, kdy vůz ze středu pole zajede nejrychlejší čas, „glory runs“. 

16:44: Ještě jeden návrat k helmě Bottase.

16:42: Alonso jde na druhé místo – 0,029 s za Verstappena.

16:33: Norris a Sargeant se posunuli do první desítky.

16:18: Aston Martin měl dnes problémy, ale přesto to vypadá, že by mohl odjet přes 100 kol.

15:41: 

15:31: Norris na trati...

15:25: Verstappen vylepšuje čas na 1:32.837 na pneumatikách C3.

15:06: Pokud bychom to měli odhadnout na základě práce v garáží McLarenu, tak jde o něco s brzdami nebo brzdovými kanálky. 

15:05: Norris zatím odjel jen pět kol. McLaren řeší blíže neupřesněný problém.

14:47: Aston Martin potvrdil, že Alonsa zdrželo poškození podlahy.

14:43: Max Verstappen, který jako jediný jezdí celý den, překonal hranici 100 kol.

14:40: Fernando Alonso, který měl mít poškozenou podlahu, se vrací na trať. Na kontě má 2 kola a žádný čas.

14:24: Christian Horner na tiskové konferenci:

„Bylo to pro nás rozumné první kilometry, zaměřené na to, abychom se trochu naučili něco o RB19, který je do značné míry evolucí osmnáctky. Spousta kilometrů a dobrá zpětná vazba. (Verstappen) říkal, že na konci rovinky je velká nerovnost, ale myslím, že to ovlivňuje všechny jezdce a všechna auta. Pracujeme podle programu, děláme změny v nastavení a sledujeme, co dělají, takže relativně jednoduchý první trénink.“

14:20: Albert Fabrega píše, že Aston Martin při tréninku poškodil podlahu na Alonsově voze. Pracuje na opravě.

14:07: Toto Wolff na tiskové konferenci:

„George byl s vozem celkově spokojený. Zdá se, že je správně vyvážené. Neposkakuje, což je dobrá zpráva, až na velkou nerovnost na konci rovinky.  (Je to) dobrý výchozí bod – sbíráme spoustu dat, protože je důležité ověřit korelaci a to samozřejmě po loňském roce, a zkoušíme různé věci. Šlo tedy o produktivní první ráno.“

13:52: A oba teď na trati... 

13:50: na trati už byli všichni kromě Magnussena a Bottase.

13:33: Přidává se De Vries ve voze AlphaTauri.

13:28: a ne... jako první na trati Verstppen, který tak rozšíří svou sbírku 72 kol.

13:27: Zatím nikdo nevyjel. Charles Leclerc ale už sedí ve svém SF23.

13:17: u Alfy Romeo bude odpoledne jezdit Valtteri Bottas, který si pro testy připravil speciální helmu.

13:15: Pokračujeme... většina týmů střídá jezdce. Jen u Red Bullu dnes celý den jezdí Max Verstappen.

12:15: šachovnicový prapor... začíná hodinová přestávka na oběd.

12:14: Drugovich ještě před zajetím do boxů povyskočil na sedmé místo. 

12:14: na trati jen Russell a Gasly. 

12:06: VSC skončil. 

12:02: Vypadá to, že jde jen o test. I FIA musí testovat... 

12:02: VSC.... 

12:00: žluté vlajky ve druhém sektoru... 

11:37: Po delší době změna na čele – vedení přebírá Verstappen (1:32.959)

11:26: Sainz a Albon dosáhli závodní vzdálenosti – 57 kol.

11:14: Menší korekce – jezdit se bude do 12:15, poté začne hodinová přestávka na oběd. 

11:09: Gasly zpět na trati – spekulovalo se o problémech.

11:08: Pěkné srovnání vozů Ferrari a Mercedesu.

11:05: Sainz a Albon dosáhli počtu 50 kol. 

10:56: Alpine podle Sky Sports pracuje na problému v zadní části vozu. Gasly zatím odjel 31 kol.

10:54: Detailní pohled na senzory na voze AlphaTauri.

GettyImages-1468772133.jpg

10:51: Teplota trati dosáhla už 42 °C.

10:17: Will Buxton potvrzuje to, o čem se už pár dní spekuluje. Alpine má vůz, který má nižší hmotnost než dovolují pravidla. Takový vůz by byl samozřejmě diskvalifikovaný... tým „musí“ použít závaží, ale to je dobrá zpráva – může jimi vůz lépe vyvážit. 

10:11: Kromě nejrychlejšího času má Sainz na kontě také nejvíce kol – 33.

9:51: Tady dříve zmíněný flow-vise Williamsu.

9:46: Drugovich zůstává posledním jezdcem, který nezajel čas. 

9:42: Ted Kravitz (Sky) o Mercedesu: „Auto zatím vypadá dobře, žádné poskakování, které jsme viděli loni, ale po dnešku budou vědět víc.“

9:32: A už to neplatí. Na čele Sainz (1:33.253)

9:28: Verstappen zpět na čele – 1:33.593

9:23: Podle Astonu Drugovich ráno zastavil kvůli elektrickému problému.

9:21: Inspektor Seb má následovníky...

9:20: Na trati je nějaký úlomek... 

9:17: A Albon jde na první místo – 1:33.671. Zajímavé, Sainz také zajel nejrychlejší čas s flow-visem. Jde ale samozřejmě o náhodu.

9:14: Williams nasadil flow-vis v oranžové barvě na zadním a předním křídle, ale také bočnicích a dalších částech vozu. Kdyby měli McLaren a Williams dítě, vypadalo by nějak takhle... 

9:13: Aston Martin je zpět na trati.

8:56: Sainz přebírá vedení – 1:33.767.

8:54: Kromě zahrádek alias aero rakes, které měří proudění vzduchu okolo vozu, vídáme v testech také flow-vis. Jedná se o kapalinu, kterou se natře část vozu. Jakmile se vůz vrátí do boxů, inženýři vidí, kudy vzduch proudí. Ferrari má nyní flow-vis v oblasti předního zavěšení.

8:41: Průběžné pořadí:

  1. Verstappen, Red Bull, 1:35.655 - 7 kol
  2. Gasly, Alpine, 1:36.820 - 7 kol
  3. Hulkenberg, Haas, 1:37.060 - 7 kol
  4. Russell, Mercedes, 1:37.752 - 11 kol
  5. Sainz, Ferrari, 1:38.452 - 8 kol
  6. Cunoda, AlphaTauri, 1:40.409 - 9 kol

8:37: Na čele zatím Verstappen – 1:35.655.

8:30: zelená, testy pokračují... 

8:29: A přidávají se další. 

8:28: Mercedes už čeká na konci boxové uličky... 

8:26: Pokračovat se bude v 8:30.

8:14: Drugovich stojí u svého astonu. Náklaďák už dorazil. 

8:12: Máme čas, tak od týmů k Pirelli. Dodavatel pneumatik sem přivezl opravdu bohatou nabídku. Novinkou „číselně“ je C0, což je ale loňská C1 a tedy nejtvrdší pneumatiky. Skutečnou novinkou je C1, která je někde mezi loňskou C1 a C2.

pirelli.jpg

8:08: Drugovich stojí na trati a nevypadá to, že by se jen kochal okolím. Červené vlajky... 

8:02: Ferrari vyjelo s pěknou zahrádkou senzory měří proudění vzduchu okolo vozu. 

8:00: Začaly letošní testy. Russell, Čou, Albon Sainz a Cunoda na trati.

7:46: V průběhu února jsme viděli prezentace vozů a zbarvení – zatím jsme ale pořádně neviděli letošní RB19. Až dnes...

7:45: Pokud jste to náhodou nezaznamenali, Lance Stroll se testů nezúčastní. Zranil se na kole. Dnes dopoledne Aston nasadí rezervního jezdce Felipeho Drugoviche. Jak to bude v dalších dnech, na to si musíme počkat. 

7:43: Dnešní očekáváné jezdecké sestavy:

Red Bull: VER
Ferrari: SAI/LEC
Mercedes: RUS/HAM
Alpine: GAS/OCO
McLaren: PIA/NOR
Alfa Romeo: ČOU/BOT
Aston Martin: DRU/ALO
Haas: HUL/MAG
AlphaTauri: CUN/DEV
Williams: ALB/SAR

7:40: Vítejte u online přenosu z prvního dne testů.

Doporučujeme

Články odjinud