Technický ředitel Williamsu Mike Coughlan by nasadil letošní FW35 do prvních testů, pouze pokud by se uskutečnily v Barceloně.
Jerez je svými vlastnostmi pro formuli 1 netypický, navíc má velmi agresivní povrch. To vedlo Williams k nasazení FW35 až do druhých testů.
"Kdyby se první test uskutečnil v Barceloně, šli bychom do toho. Ale byl to Jerez a Jerez je unikátní, dochází na něm k velké degradaci pneumatik, je opravdu agresivní, jste hodně omezení zadní částí vozu," uvedl Coughlan.
"Musíte se sami sebe ptát, jestli to má cenu? Kdyby se testovalo třikrát v Barceloně, všechno bychom odjeli s novým vozem."
Technický šéf stáje z Grove zároveň odmítl, že Jerez mohl posloužit alespoň jako zkouška spolehlivosti. V dnešní době musí auta vyjíždět spolehlivá už z továrny.
"Testování spolehlivosti na trati je věcí minulosti, musíte se dostat do fáze, kdy si věříte, že to, co nasazujete na vůz, je bezpečné a spolehlivé. Velká část prvního testování je testování systémů. Ale pokud jste přesvědčení, že testováním na trati uděláte auto spolehlivým, tak co budete dělat po zbytek roku?"
"Musíte si nastavit mechanizmus, abyste mohli říkat: 'Tohle funguje, tohle má výkonnost, udělejme to.' Protože během roku nemáte žádné testy."